تا کنون متوجه شدیم هنگامی که کاربر با یک صفحه وب تعامل میکند، مرورگر تعامل را ثبت میکند و زمان لازم برای پردازش تعامل و رندر فریم بعدی را که مقدار INP است توسط مرورگر محاسبه میکند. INP کوتاهتر نشان دهنده صفحه وب پاسخگوتر و تعاملیتر است و تجربه کاربر را بهبود میبخشد. این به شما کمک میکند تا عملکرد وب سایت خود را در دستگاههای مختلف و اتصالات اینترنتی درک کنید. https://hanikaweb.com
هرچه سرعت پاسخ دهی وب سایت شما بالاتر باشد اثر بیشتری بر میزان رضایتمندی آنها دارد و به مراتب میتواند تعداد بازدیدها، رتبه شما در گوگل و حتی میزان درآمد شما را افزایش دهد. پارامتر Interaction to Next Paint معیاری کلیدی برای سنجش تجربه کاربری در سایتتان است. این شاخص به شما میگوید که کاربران چقدر سریع میتوانند با سایت شما تعامل برقرار کنند. اگر بتوانید سرعت تعامل خوبی برای کاربران فراهم کنید، گوگل هم به پاس زحماتتان امتیاز سئو بهتری برای سایت شما در نظر میگیرد. در این مقاله سعی کردیم زیروبم این فاکتور مهم گوگل را به زبان ساده به شما معرفی کنیم. اگر سوالی درباره نحوه اندازهگیری یا بهینهسازی آن دارید، در بخش دیدگاهها نظراتتان را برای ما بفرستید تا بهسرعت به آنها پاسخ دهیم. https://hanikaweb.com
شاخص INP (Interaction to Next Paint) یکی از پارامترهای کلیدی برای ارزیابی تجربه کاربری در سایتها است. در این مقاله، به بررسی چگونگی بهبود INP خواهیم پرداخت که میتواند تأثیرات مثبتی بر تجربه کاربری و در نتیجه رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. اگر شما هم به دنبال بهبود عملکرد سایت خود و سئو داخلی هستید و از اهمیت سئو و سرعت سایت مطلع هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. سرعت و کیفیت پاسخ گویی صفحات می تواند در تصمیم کاربران برای ماندن یا ترک صفحه نقش مهمی ایفا کند. بهینه سازی INP می تواند به افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران و تعاملات آن ها با محتوای سایت کمک کند.
این را میتوان با حذف اسکریپتهای غیر ضروری، ادغام اسکریپتها در صورت امکان و استفاده از تکنیک های بارگذاری ناهمزمان به دست آورد. علاوه بر این، استفاده از ویژگیهای async یا defer با برچسبهای اسکریپت میتواند به بارگیری اسکریپتهای شخص ثالث غیر مهم بدون مسدود کردن تجزیهکننده سند کمک کند. در حالی که تعاریف متریک در طول زمان بهینهسازی شدهاند، معرفی متریک Interaction to Next Paint بزرگترین تغییر از زمان راهاندازی ابتکار Core Web Vitals است.
چرا؟ چون فقط به اولین تعامل کاربر توجه می کند که در این مثال بدون تاخیر انجام شد. در مقابل INP برای تمام تاخیرهای تعامل کاربر در کل یک بازدید پس از بارگیری صفحه، محاسبه میشود. Interaction to Next Paint (INP) یک معیار اصلی Web Vitals است که زمان پاسخگویی صفحه سایت را اندازه گیری می کند. تعیین میکند که یک صفحه سایت با چه سرعتی پس از تعامل کاربر با آن، مانند کلیک کردن بر روی یک لینک یا فشار دادن یک دکمه، به آن درخواست پاسخ می دهد. ساده سازی ساختارهای HTML و حذف عناصر غیر ضروری برای بهبود زمانهای رندر و INP میتواند به بهینه سازی شاخص تعامل کاربر با رنگ بعدی کمک کند.
INP مخفف Interaction to Next Paint هست، یه معیار جدید و خیلی مهم که گوگل معرفی کرده تا عملکرد سایتها رو بهتر بررسی کنه. تا حالا شده وارد یه سایتی بشی و حس کنی همهچی کند و خستهکنندهست؟ کلیک میکنی، اما تا بخوای نتیجه رو ببینی انگار یه عمر طول میکشه! INP یه جور معیاره که سرعت واکنش سایت به تعاملات کاربر رو اندازه میگیره. تیم تولید محتوای RGB.ir متشکل از متخصصان طراحی سایت، سئو، و تولید محتوای هدفمند است.
برای اینکه امتیاز INP سایت خود را بهبود دهید، باید بدانید چه پردازشهایی توسط CPU هنگام تعامل کاربر انجام میشود. معماری سایتها با هم فرق میکند و عناصر موجود در صفحه میتواند تعیینکننده میزان تعامل کاربر باشد. همچنین، گوگل از فاکتور INP به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نتایج جستوجو استفاده میکند. به این معنی که امتیاز INP خوب میتواند به افزایش رتبه سایت شما در نتایج SERP کمک کند. برای استفاده از این ابزار بهمنظور محاسبه شاخص INP وارد سایت pagespeed.web.dev شوید و آدرس صفحه وب خود را در کادر ورودی آن وارد و روی گزینه «تجزیهوتحلیل» کلیک کنید.
برای اینکه امتیاز INP شما خوب باشد، نیازی نیست که صفحه بهطور کامل لود شود. مهم این است که کاربر بلافاصله پس از تعامل، تغییراتی را در صفحه ببیند؛ حتی اگر لود شدن کامل صفحه کمی طول بکشد. این امر به کاربر احساس میدهد که سایت در حال واکنش است و درخواست او در حال پردازش است.
با این حال، گوگل FID را با یک آزمایش جدید به نام INP (تعامل با رنگ بعدی) جایگزین می کند. در این مقاله از وبلاگ یونیکس وب به شما نشان خواهیم داد که چگونه امتیاز INP گوگل خود را در وردپرس بهبود ببخشید و همچنین توضیح خواهیم داد که امتیاز INP گوگل چیست. کار بعدی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید مرورگر بیشتر وقت خود را کجا می گذراند و سپس آن مناطق را بهینه کنید.
پس از چند ثانیه، این ابزار گزارش کاملی از عملکرد هستههای حیاتی گوگل و بهینهسازیهای ضروری برای آنها را به شما ارائه میدهد که یکی از مهمترین آنها شاخص INP است. زمان پردازش یک رویداد میتواند شامل مراحل متعددی باشد که توسط چندین مدیریت کننده رویداد، مانند keydown و keyup کنترل میشوند. این بدان معناست که زمان لازم برای انجام یک عمل خاص ممکن است به چند مرحله تقسیم شود. Interaction to Next Paint (INP) یک معیار کلیدی Web Vitals از Google است.
احتمالاً نامی از پارامتر INP نخواهید دید، چرا که به تعامل کاربران مربوط میشود و اطلاعات زیادی در ابزار وجود ندارد. گزارش ارائهشده برای صفحه «سئو چیست؟» سایت تریبون نشان میدهد که امتیاز فاکتور INP در تلفن همراه برای این صفحه، ۱۸۴ میلیثانیه است. این موضوع نشانگر آن است که این صفحه میتواند تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران رقم زده و با سرعت بالا به درخواستهای آنها پاسخ دهد. سرعت پاسخگویی سایت شما به تعاملات کاربران، نقش تعیینکنندهای در تجربه کلی آنها دارد. اینجاست که شاخص Interaction to Next Paint به یاری شما میآید و با اندازهگیری این سرعت، امتیازی به شما ارائه میدهد.
برای رفع مشکل INP سایت بهتر است مراحلی که در این مقاله ذکر کردهایم انجام دهید تا نتیجهای که میخواهید را دریافت کنید. تعدادی از کاربران سؤالاتی در این باره داشتهاند که به پرتکرارترین آنها پاسخ دادهایم. همچنین باید مطمئن شوید که کارهای کم اهمیت یا غیر ضروری را بلافاصله در یک اسکریپت اجرا نکنید، زیرا ممکن است پاسخ مورد انتظار کاربر را به تاخیر بیندازد. ما یک پروژه نمونه در CodePen گردآوری کردیم که می توانید آن را آزمایش کنید.
بهبود INP یعنی ساختن یه تجربه روان و لذتبخش برای بازدیدکنندهها، و این میتونه موفقیت یه وبسایت رو تضمین کنه. نظارت و تجزیه و تحلیل منظم INP، همراه با سایر معیارهای کلیدی عملکرد، به حفظ تجربه کاربری با کیفیت بالا و تقویت تعامل طولانی مدت کاربر کمک میکند. با شناسایی دلایل INP ضعیف و اجرای استراتژیهای بهینه سازی، توسعه دهندگان وب میتوانند به طور قابل توجهی پاسخگویی و عملکرد برنامههای کاربردی وب خود را بهبود بخشند. درک و بهینه سازی شاخص Interaction to Next Paint برای ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و حفظ آن به عنوان یک مزیت رقابتی در چشم انداز دیجیتال امروزی بسیار مهم است.
این مقاله به پیچیدگیهای INP، روشهای اندازهگیری آن و راههای بهبود این شاخص برای تجربه کاربری بهتر میپردازد. حتی اگر Google، معیار آزمایشی INP را به عنوان یک عنصر حیاتی تست و بررسی سرعت اضافه نکند، INP یک توضیف خوب از تجربه کاربر در وب سایت شماست. INP خوب می تواند زمان انتظار کاربر را برای باز شدن لینک و یا دکمه موجود در صفحه را کاهش دهد. برای رتبه بهتر در گوگل، این تاخیر تعامل باید کمتر از 200 میلی ثانیه باشد. شما با استفاده از ابزار مانیتورینگ Google PageSpeed Insights و Chrome DevTools، میتوانید عملکرد و سرعت صفحه وب سایت خود را بررسی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
این معیار پس از کشوقوسهای فراوان بالاخره در مارس ۲۰۲۴ بهطور رسمی جایگزین معیار First Input Delay (FID) شد. امیدواریم این آموزش برای یادگیری و پاسخ به این سوال مفید باشد که امتیاز INP گوگل چیست و چگونه می توان امتیاز INP را بهبود بخشید. ممکن است بتوانید اسکریپت ها و افزونه های پس زمینه خود را پیکربندی کنید تا میزان کاری که انجام می دهند را کاهش دهید و فشار کمتری بر وب سایت خود وارد کنید. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید آنها را فقط زمانی که به آنها نیاز دارید به جای اجرای آنها در پس زمینه اجرا کنید. اگر وبسایت شما بیش از حد مشغول اجرای این وظایف پسزمینه است، ممکن است بلافاصله متوجه نشود که کاربر روی ماوس کلیک کرده یا کلیدی را فشار داده است و در نتیجه امتیاز INP ضعیفی به دست میآید. این دادهها میتوانند اطلاعات دقیقی از نحوه تعامل کاربران با سایت شما تحت شرایط مختلف (مثل شبکههای مختلف یا دستگاههای مختلف) به شما بدهند.
Interaction to Next Paint (INP) معیاری است که توسط گوگل به عنوان بخشی از Core Web Vitals معرفی شده است. مدت زمانی را که طول میکشد تا یک صفحه وب به تعاملات کاربر پاسخ دهد، مانند کلیک کردن روی یک دکمه یا ضربه زدن روی یک پیوند، اندازه گیری میکند. این شامل نویسندگان تم و افزونه هایی است که در وب سایت خود استفاده می کنید، به علاوه توسعه دهندگان هر کد جاوا اسکریپت سفارشی که اجرا می کنید. Google Core Web Vitals معیارهای عملکرد وب سایت هستند که گوگل آن را برای تجربه کلی کاربر مهم می داند. این امتیازات حیاتی وب بخشی از امتیاز کلی تجربه صفحه گوگل است که بر رتبه بندی سئو سایت شما تأثیر می گذارد.
آمار کروم نشان داده که 90% زمانی که کاربران در صفحه صرف می کنند بعد از بارگزاری آن است. بنابراین سرعت پاسخگویی به درخواست و تعاملاتی که در مرحله بعدی اتفاق می افتد بسیار مهم هستند به ویژه برای سایت هایی که متکی به جاوا اسکریپت هستند. خوب است بدانید که آیا تجربه کاربر پس از بارگذاری یک صفحه هنوز قابل قبول است یا خیر و این دقیقاً همان چیزی است که INP اندازه گیری می کند. به طور کلی، INP نقش مهمی در ارزیابی و بهینه سازی Core Web Vitals، به ویژه از نظر تعامل و پاسخگویی ایفا میکند. با در نظر گرفتن الگوهای ورودی و تعامل کاربر، توسعهدهندگان وب میتوانند بینش عمیقتری به دست آورند و بهبودهایی آگاهانه برای بهبود تجربه کاربر انجام دهند. اگر شما هم هنوز با INP آشنایی ندارید بگذارید بگویم دقیقا پارامتر INP چیست.
بهینه سازی INP نیازمند درک و اجرای چندین تکنیک فنی است که می تواند به کاهش زمان بارگذاری و تعامل صفحه کمک کند. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از اصول اصلی مانند کمینه سازی کد، استفاده از کش سرور، و بهینه سازی عناصر محتوایی، تجربه کاربری را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. اینکه شما با چه سرعتی به درخواستهای کاربرانتان پاسخ میدهید میتواند بر روی تجربه کاربری کاربران اثرگذار است. با استفاده از این پارامترها شما قادر خواهید بود تا سرعت پاسخگویی صفحات خود را بهبود داده و تجربه کاربری کاربران را بهبود بخشید و کاربران را در وب سایت خود ماندگار سازید. تست FID فعلی سرعت واکنش وب سایت شما به اولین ورودی کاربر پس از بارگیری صفحه، مانند کلیک ماوس یا فشار دادن صفحه کلید را اندازه می گیرد. این کار را با اندازهگیری زمان بین اولین ورودی کاربر و زمانی که وبسایت شما شروع به کار بر روی آن ورودی میکند، انجام میدهد.
طبق دستورالعملهای Google، یک عدد خوب برای پارامتر Interaction to Next Paint یا (INP) زیر 200 میلیثانیه است. این آستانه نشان دهنده سطح بالایی از پاسخگویی است، جایی که صفحه وب به سرعت پس از تعامل با کاربر، مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا فشار دادن یک دکمه، بهروزرسانی میشود. یکی از پارامترهای ضروری که در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی توسط گوگل جایگزین پارامتر FID شده است و باید در نظر گرفت، Interaction to Next Paint یا INP است.
برای بهینهسازی زمان پردازش، میتوانید از روشهایی مانند CDN (شبکههای توزیع محتوا) برای کاهش زمان انتقال دادهها استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که کدهای سمت سرور و درخواستهای پایگاه داده شما بهینه باشند. فرض کنید که کاربر روی دکمهای کلیک میکند، اما واکنش سایت دیرتر از حد معمول ظاهر میشود. به همین دلیل، هر چه این تأخیر کمتر باشد، INP شما بهتر خواهد بود و در نتیجه امتیاز بالاتری در Core Web Vitals خواهید گرفت.
بهینهسازی و کاهش تاخیر تعامل باعث بهبود تجربه کاربری و همچنین افزایش امتیاز INP سایت شما میشود. حالا که اهمیت بهینه سازی پارامتر INP برای کاهش سرعت پاسخگویی و ارائه تجربه کاربری خوب را فهمیدیم، باید بدانیم بهترین مقدار برای این پارامتر چقدر است و چه میزان تلاش برای رسیدن به آن لازم است. INP (Interaction to Next Paint) یکی از پارامترهای کلیدی در ارزیابی تعاملات کاربر با صفحه است. بهبود این شاخص میتواند تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و همچنین سئو سایت شما بگذارد.
این ابزار صفحه وب را برای چند ثانیه تجزیه و تحلیل می کند و سپس نتایج آزمایش را به شما نشان می دهد. این ابزار به شما گزارش دقیق و کاملی از INP و عوامل مؤثر بر آن میدهد، همچنین با کلیک روی هر یک از عوامل، میتوانید جزئیات بیشتری از زمان صرفشده در طول تعاملات دریافت کنید. میخوای بدونی INP سایتت توی شرایط واقعی چطوری کار میکنه؟ یا میخوای سایتت رو با رقبا مقایسه کنی؟ این ابزار بهترین گزینهست و نتایجش خیلی کاربردیه. مطالعات موردی مختلفی وجود دارند که نشان می دهند چگونه بهبود INP می تواند به طور مستقیم بر نتایج کسب وکار تاثیر بگذارد.
با کاهش تعداد اسکریپتهای شخص ثالث استفاده شده در یک صفحه، زمان بارگذاری کلی و تعامل صفحه را میتوان بهبود بخشید. برای رفع این مشکل بررسی کنید کدام مورد بر روی تجربه کاربری تاثیر منفی دارد. علاوه بر INP در مقاله آموزش جی تی متریکس پارامترهای core web Vitals و نکات بسیار کلیدی از رفع خطاهای تکنیکال صفحه بیان شده که می تواند به افزایش سرعت سایت کمک کند. معیار INP را هم میتوان از داده های میدانی بدست آورد هم از داده های آزمایشگاهی که ابزار های مختلف آنها را اندازه گیری می کنند. در آخرین آپدیت گوگل که در می 2022 منتشر شد، یک معیار جدید برای تست سرعت سایت رونمایی شد.
این به شما زمان می دهد تا خود را آماده کنید تا رتبه سئو شما آسیب نبیند و در ادامه مقاله نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد. بستگی به مشکلات سایتت داره، اما معمولاً با چندتا تغییر توی کدها و تنظیمات، توی یکی دو روز میشه بهبودش داد. در واقع، Economic Times ثابت کرده است که بهبود INP مزایای قابل توجهی دارد.
این معیار را (Interaction to Next Paint (inp نام گذاری کردند. inp به بررسی و تست سرعت تعامل سایت با کاربر میپردازد. این می تواند برای انیمیشن ها یا به روز رسانی های بصری در پاسخ به تعاملات کاربر مفید باشد. کارهای سنگین CPU زمان می برد و این می تواند منجر به امتیاز INP گوگل ضعیف شود مگر اینکه کد خوبی بنویسید. با کوچکتر کردن فایلهای جاوا اسکریپت خود تا حد امکان، میتوانید دستاوردهای کوچکی در عملکرد داشته باشید. ممکن است بتوانید اسکریپت ها و افزونه های پس زمینه خود را پیکربندی کنید تا میزان کاری را که انجام می دهند کاهش دهید و فشار کمتری بر وب سایت خود وارد کنید. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید آنها را فقط در مواقعی که نیاز دارید اجرا کنید به جای اینکه آنها را در پسزمینه اجرا کنید.
FID یک متریک میدانی است، به این معنی که به طور ایده آل باید در زمینه کاربران واقعی که با صفحه شما در تعامل هستند اندازه گیری شود، زیرا به دستگاههای کاربر واقعی و شرایط شبکه بستگی دارد. INP از جمله عواملی است که میتواند بر تجربه کاربری در وب سایت شما اثر بگذارد. در صورتی که شما یک INP بهینه داشته باشید میتوانید سرعت و کارایی وب سایت خود را بهبود بخشید. وقتی کاربران با وب سایت شما در تعامل هستند هرگونه تأخیر در پاسخ دهی میتواند تجربه کاربری آنها را دستخوش تغییراتی نمایید. زمانی که کاربر وارد وب سایت می شود، می خواهد خیلی سریع به آنچه که می خواهد برسد. حال اگر سرعت عملکرد یک سایت پایین باشد، کاربر ممکن است سایت را ترک کند که این موضوع می تواند نرخ پرش سایت را افزایش و در نتیجه رتبه سایت را کاهش دهد.
با تنظیم فیلتر نمایش روی TBT، گزارشهایی از مجموع زمان مسدود شدن و عدم پاسخگویی صفحه به کاربر دریافت میکنید که با رفع آنها میتوانید تجربه کاربری را افزایش دهید. برای اطمینان از تجربه کاربری خوب و لذتبخش برای کاربران، داکیومنتهای گوگل میگویند باید به دنبال امتیاز INP کمتر از ۲۰۰ میلیثانیه برای سایت خود باشید. هدف شاخص INP، ارائه سریعترین تجربه ممکن به کاربران بعد از انجام یک عمل رایج است.
حتی اگر Google، معیار آزمایشی INP را به عنوان یک عنصر حیاتی تست و بررسی سرعت اضافه نکند، INP یک توصیف خوب از تجربه کاربر در وب سایت شماست. داشتن INP خوب به این معنی است که وبسایت شما با سرعت خوب و قابل قبولی به ورودی کاربر پاسخ می دهد و تجربه لذت بخشی را برای کابران شما فراهم می کند. از آنجایی که تأثیر تجربه کاربری در بهبود سئو سایت بر کسی پوشیده نیست، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای بهبود INP می پردازیم.
در واقع این معیار بر ارزیابی سرعت مرورگر در پردازش و نمایش نتیجه تعاملات کاربر تمرکز دارد. PageSpeed Insights تجربه کاربری صفحات وب در دستگاههای موبایل و دسکتاپ را بررسی میکند و پیشنهاداتی برای بهبود آنها ارائه میدهد. محاسبه فاکتور INP، کل بازه زمانی از اولین ورودی کاربر (کلیک ماوس، لمس صفحه یا فشردن دکمههای صفحه کلید) تا زمانی که فریم بعدی توسط مرورگر رندر میشود را شامل میشود. همین امر سبب شده است که گوگل هم شاخص INP را به عنوان یکی از فاکتورهای موثر بر سئو معرفی و در رتبهبندی سایتها در موتورهای جستوجو امتیاز آن را لحاظ کند. بدون شک، نمیتوان تاثیر تجربه کاربری (UX) بر بهبود سئو سایت را نادیده گرفت. در واقع، پارامتر Interaction to Next Paint میزان واکنشگرایی و ریسپانسیوبودن سایت را ارزیابی میکند.
این معیار برای اطمینان از یک تعامل روان و جذاب برای بازدیدکنندگان، که منجر به رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو و تعامل بیشتر کاربر می شود، بسیار مهم است. این به شما امکان می دهد تشخیص دهید که آیا کد از طرف شخص ثالث است یا از وب سایت شما. همچنین میتوانید عمیقتر شیرجه بزنید تا ببینید چگونه میتوان کار را تسریع کرد. در حال حاضر تنها 64.9 درصد از وبسایتهای تلفن همراه در معیار Interaction to Next Paint به خوبی عمل میکنند و به دست آوردن یک امتیاز INP خوب از یک امتیاز تاخیر ورودی خوب دشوارتر خواهد بود.
برای بهینه سازی پارامتر INP، باید هر کدام از این بازههای زمانی را کوتاه کنید. ولی، با امتیاز Interaction to Next Paint ضعیف چه کار کنیم تا سئو سایت دچار مشکل نشود و کاربران هم تجربه کاربری نامطلوبی نداشته باشند؟ برویم تا با روشهای بهبود امتیاز INP آشنا شویم. در مقابل، معیار Interaction to Next Paint تمام فعالیتهای کاربر پس از بارگذاری اولیه صفحه را بررسی و تاخیر در پاسخگویی به تمام تعاملات (اعم از کلیک، ضربه یا فشار کلید) را محاسبه و نمایش میدهد.
از طریق این مطالعات می توان درک بهتری از تاثیر تغییرات فنی بر تجربه کاربر و نتایج کسب وکار به دست آورد. مقدار INP پایین به این معنی است که صفحه نسبت به تعامل کاربر بسیار پاسخگو است. با طراحی سایت وب رمز، یک وبسایت حرفهای، سریع و سئو شده دریافت کنید که با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، کسبوکار شما را به سطح جدیدی ارتقا میدهد. برای رفع مشکلات INP، توسعهدهندگان میتوانند از تکنیکهای مختلفی مانند کاهش اندازه صفحه، بهینهسازی تصاویر و اسکریپتها و ذخیره منابع استاتیک استفاده کنند که در ادامه به آنها میپردازیم. تیم ما با خلق ایدههای نوین همراه با تجربههای غنی، به کسب و کار شما در فضای آنلاین اعتبار میبخشد.
این واکنشها باید سریع و بدون تأخیر باشند تا تجربه کاربری مطلوبی ایجاد شود. وقتی پاسخدهی صفحه سریع باشد، کاربر احساس راحتی و اعتماد بیشتری پیدا میکند و تمایل دارد بیشتر در سایت شما بماند. در اینجا وارد دنیای INP یا Interaction to Next Paint میشویم؛ یکی از پارامترهای جدید و حیاتی در ارزیابی عملکرد وبسایت که دقیقاً نشان میدهد تا چه حد سایت شما به تعاملات کاربر واکنش سریع نشان میدهد. حالا که متوجه شدیم INP چیست احتمالا سوالی در ذهن شما شکل گرفته که تفاوت بین First Input Delay (FID) و Interaction to Next Paint (INP) چیست؟ چون هر دو پارامتر به بررسی تاخیر می پردازند. مهمترین تفاوت در این است که FID بیشترین تاخیر تا زمان لود کامل صفحه را بررسی می کند در حالیکه INP بیشترین تاخیر در چرخه عمر صفحه (page lifecycle از زمان باز کردن صفحه تا بستن آن) را محاسبه می کند. FID فقط تأخیر پردازش اولیه یعنی اولین تعامل صفحه با کاربر را حساب می کند.
در نهایت، INP به شما کمک میکند که سایت خود را بهینهسازی کنید تا نه تنها تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم کنید، بلکه در مسیر بهبود رتبهبندی سایت و سئو فنی و جلب رضایت بیشتر کاربران حرکت کنید. به زبان ساده، INP مدت زمان بین تعامل کاربر با سایت و بازسازی صفحه توسط مرورگر را اندازهگیری میکند. فرض کنید در یک سایت فروشگاهی، روی دکمه “افزودن به سبد خرید” کلیک میکنید.
{از سوی دیگر، یک امتیاز INP ضعیف میتواند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد و منجر به نرخ پرش بالاتر، تعامل کمتر کاربر و کاهش ترافیک ارگانیک به سایت شود. سرعت پاسخگویی یک صفحه نسبت به درخواست های کاربر یک معیار مهم در تجربه کاربری است. Interaction to Next Paint (INP) یک معیار و پارامتر جدید و آزمایشی گوگل است که در آخرین آپدیت هسته (می 2022) رونمایی شد. INP سرعت پاسخ گویی یک صفحه وبسایت را در تمام بخش های آن اندازه گیری میکند. شاخص INP تجربه کاربری و سطح کیفی ریسپانسیو بودن صفحات وبسایت را مورد ارزیابی قرار میدهد.
این معیار به شما کمک میکند تا چالشهایی که میتوانند بر پاسخگویی کلی صفحه اثر بگذارند را بهطور دقیق شناسایی کنید. هرچه مقدار TBT کمتر باشد، تجربه کاربری بهتر و سئوی قویتری خواهید داشت. این روش یکی از سادهترین راههایی است که میتوانید شاخص INP سایتتان را اندازهگیری کنید.
اگر مقدار INP سایت شما بالاتر از حد استاندارد (مثلاً 200 میلیثانیه) باشد، بهوضوح مشخص میشود که سایت در زمان پاسخدهی به تعاملات ضعیف عمل میکند. این اطلاعات به شما کمک میکنند تا مشکلات سایت خود را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی را انجام دهید. صفحه باز میشود، اما زمانی که میخواهید روی یک دکمه کلیک کنید، احساس میکنید که کمی دیر واکنش نشان میدهد. این اتفاقات نه تنها شما را آزار میدهند، بلکه ممکن است باعث شوند از سایت خارج شوید و به سراغ سایتهای رقیب بروید.
توسعه دهندگان قالب وردپرس، افزونه ها و جاوا اسکریپت سفارشی شما ممکن است نیاز داشته باشند کد خود را بهینه کنند تا فوراً به کاربران شما بازخورد بدهند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است یک فرم تماس در سایت شما ارسال کند، روی یک دکمه کلیک کند یا تصویری را انتخاب کند که در یک لایت باکس باز می شود. تست INP زمان بین کاربر که این تعاملات را انجام می دهد و در واقع محتوای به روز شده در وب سایت شما را مشاهده می کند، اندازه گیری می کند. این معیارها مفید هستند زیرا حتی اگر وب سایت وردپرس شما سریع بارگذاری شود، ممکن است برای کاربران کاملاً کاربردی نباشد. حتی اگر صفحه ای بارگذاری شده باشد، بازدیدکننده ممکن است نتواند کاری را که می خواهد انجام دهد یا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.
این مقاله با جزئیات بیشتری به INP می پردازد، از جمله تفاوت آن با سایر معیارهای Core Web Vitals و نحوه اندازه گیری آن برای بهبود امتیاز فعلی. توصیه می کنم اگر بهبود امتیاز Core Web Vitals یکی از چالش های شما است، این مقاله را تا پایان بخوانید. این به مرورگر اجازه می دهد تا قبل از شروع کار کند، صفحه را به روز کند و در نتیجه امتیاز INP خوبی کسب کند. اگر رندر کردن محتوای صفحه کند باشد، ممکن است امتیاز INP شما تحت تأثیر قرار گیرد. کار بعدی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید مرورگر بیشتر وقت خود را در کجا می گذراند و سپس آن قسمت ها را بهینه کنید. در اینجا، اگر از توصیه ها پیروی کنید، فرصت هایی برای بهبود عملکرد سایت خود به همراه صرفه جویی در زمان تخمینی خواهید یافت.
به عبارت دیگر، اگر سایت شما INP خوبی نداشته باشد و زمان پاسخدهی به تعاملات کاربر زیاد باشد، این میتواند بر رتبهبندی شما در نتایج جستجوی گوگل تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، بهبود INP میتواند باعث ارتقاء جایگاه شما در نتایج جستجو شود و ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت کند. این پارامتر یکی از شاخصهای جدید Core Web Vitals گوگل است که هدف آن ارزیابی عملکرد سایت از منظر تجربه کاربری است. در حال حاضر، گوگل قرار است INP را در ماه مارس 2024 جایگزین FID (First Input Delay) کند، که پیش از این وظیفه اندازهگیری زمان پاسخدهی صفحات به اولین تعاملات کاربران را بر عهده داشت.
با روشهایی از جمله اولین تأخیر ورودی FID و تغییر چیدمان تجمعی CLS بر Core Web Vitals تأثیر میگذارد. Thrashing Layout زمانی رخ می دهد که شما به طور مکرر در DOM (مدل شیء سند) و باعث می شود مرورگر چندین بار طرح بندی را دوباره محاسبه کند. وقتی این اتفاق میافتد، باید بررسی کنید که آیا میتوانید تعداد توابع رلهگذاری را در کد خود کاهش دهید. توجه کنید که امتیاز FID به عواملی مثل کیفیت اتصال اینترنت و نوع دستگاه کاربر هم بستگی دارد؛ درحالیکه Interaction to Next Paint کمتر تحت تاثیر عوامل خارج از صفحه است.
INP بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری میشود و مدت زمانی را که یک صفحه برای پاسخ دادن به اولین ورودی پس از اقدام کاربر، مانند کلیک کردن بر روی یک پیوند یا دکمه طول میکشد، ارزیابی میکند. INP معیاری است که هدف آن، نشان دادن زمان پاسخ دادن صفحات (با انتخاب یکی از طولانی ترین تعاملات) به درخواست کاربران است. به طور مثال، زمانی که شما یک محصول را به سبد خرید خود اضافه می کنید؛ مدت زمانی که طول می کشد تا آن محصول به سبد خرید شما اضافه شود به چه میزان است. اما در همین ابتدا یک نکته را متذکر شویم که این پارامتر برای تعاملات پیچیده می تواند بیشتر از این استاندارد در نظر گرفته شود. INP یا Interaction to next paint معیاری است که به وسیله آن میتوانید سرعت و عملکرد سایتتان را بررسی و تحلیل کنید.
سپس گوگل بر اساس مدت زمان بیشتر تعاملات کاربر در وب سایت شما، یک امتیاز INP واحد ارائه می کند. بسته به مدت زمانی که وب سایت شما برای به روز رسانی بصری طول می کشد، امتیاز یا “خوب”، “نیاز به بهبود” یا “ضعیف” خواهد بود. کاهش INP موجب افزایش رضایت کاربران، کاهش نرخ پرش و در نهایت بهبود سئو سایت شما خواهد شد.
{بنابراین، اهمیت این پارامتر در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینهسازی موتور جستجو کاملاً مشهود است. هرچه این شاخص بهینهتر شود، شانس شما برای جلب ترافیک بیشتر و تعاملات بیشتر افزایش مییابد. برای اینکه سایت شما هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربران عملکرد مناسبی داشته باشد، مهم است که حتی برای تعاملهای پیچیده نیز، صفحه بتواند پاسخدهی سریعتری ارائه دهد. در واقع، INP به زمان نمایش اولین تغییر در صفحه اهمیت میدهد، نه لود کامل صفحه. تو این مقاله، همه چیز درباره INP رو گفتیم؛ اینکه چیه، چرا مهمه و چطور میتونی سایتت رو با بهبود این معیار به سطح بالاتری ببری. INP، یه معیار جدید از طرف گوگله که کمک میکنه بفهمی سایتت چقدر سریع و روان به تعاملات کاربر جواب میده.
در صفحات وب با پیچیدگی کمتر، FID معیاری مفید برای سنجش تجربه کاربری اولیه است. سرچ کنسول به شما کمک میکند بفهمید شاخص INP سایتتان چقدر است و کدام صفحات به بهینهسازی و بهبود نیاز دارند. این ابزار اطلاعاتی مبتنی بر دادههای واقعی ارائه میدهد، ولی جزئیات کاملی راجع به اقدامات لازم برای بهینهسازی هر صفحه ارائه نمیکند. به همین دلیل، پس از جمعآوری اطلاعات پارامتر INP، نیاز است با استفاده از دادههای آزمایشی به دنبال راهکارهای تکمیلی برای بهبود این شاخص باشید. شاخص INP یکی از معیارهای مهم Core Web Vitals گوگل برای سنجش سرعت و پاسخگویی صفحات وب است. گوگل به تجربه کاربری در سایت شما اهمیت میدهد و میخواهد بداند که آیا کاربران از تعامل با آن لذت میبرند یا خیر.
Interaction to Next Paint معیاری است که سرعت واکنش وب سایت شما به تعامل کاربر را ارزیابی می کند. اندازهگیری زمان سپری شدن بین ورودی کاربر، مانند یک کلیک روی دکمه، و دفعه بعد که محتوای صفحه بهروزرسانی میشود (“نقاشی بعدی”). جایگزینی پارامتر FID با INP به عنوان معیار اصلی تجربه کاربری گوگل، بر سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. الگوریتمهای گوگل اولویت را به سایتهایی میدهند که تجربه کاربری بهتری برای کاربران خود ارائه میکنند. سایتهایی با {سئو مگ|} قابلیت تعامل سریع و پاسخگو که با INP سنجیده میشود، به احتمال زیاد در نتایج جستوجو رتبهبندی بهتری کسب خواهند کرد.
با بیش از سال تجربه و سابقه درخشان در حوزه هاستینگ مگ سئو و میزبانی وب مفتخریم تا با ارائه خدماتی همچون سرور اختصاصی، سرور مجازی، ثبت دامنه، هاست و … در کنار شما عزیزان باشیم. ما در پویان آی تی همواره در تلاشیم تا با فراهم کردن بهترین زیر ساختها و رعایت اصول حرفه ای مشتری مداری قدردان اعتمادتان بوده و در جهت پیشبرد کسب و کار شما گامی موثر برداریم. در این مثال بهبودیافته، با کلیک روی دکمه، رابط کاربری بلافاصله به روز می شود. میتوانید ابتدا فقط محتوای مهم «بالاتر» را برای ارائه سریعتر فریم بعدی در نظر بگیرید. در Google Chrome، هنگامی که به بخش View » Developer » Developer Tools » Performance می روید، می توان توابع جاوا اسکریپت و کنترل کننده های رویداد را که رنگ بعدی را مسدود می کنند، بررسی کرد.
این معیار بخشی از مجموعه Core Web Vitals است که عملکرد یک وبسایت را از نظر تعامل کاربر با صفحه ارزیابی میکند. در این مقاله، مفهوم INP را به طور دقیق بررسی کرده، نقش آن در بهینهسازی سایتها را شرح خواهیم داد و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه میکنیم. INP از جمله جدیدترین معیارها برای تجربه کاربری در دنیای وب به حساب میآید و زمان تأخیر بین تعاملات کاربر با صفحه و زمان بارگذاری محتوا را اندازهگیری میکند.
این تاخیر شامل زمانی است که سیستم برای بهروزرسانی نمایشگر، رندر عناصر گرافیکی یا رابطهای کاربری و ارائه خروجی به رابط کاربری یا دستگاه خروجی صرف میکند. زمانیکه ورودی کاربر دریافت میشود، سیستم باید آن را پردازش کنید تا بتواند امکان تعیین پاسخ یا اقدام مناسب را داشته باشد. زمان پردازش به مدت زمانی اشاره دارد که یک سرور برای بررسی اطلاعات ورودی، انجام محاسبات و اقدامات ضروری و ارائه نتیجه یا پاسخ دلخواه به آن احتیاج دارد. هنگامی که محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد، پیغام تایید نمایش داده میشود. اگر شما یک توسعه دهنده هستید، بیشترین امتیاز INP از بهینه سازی کد شما حاصل می شود.
به طور کلی در صفحاتی که تعاملات کمتر از 50 تا دارند، INP بر اساس بدترین تاخیر تعامل آن صفحه با کاربران درنظر گرفته می شود و برای صفحاتی که تعداد تعاملات آن بیشتر است 98% تعاملات را درنظر می گیرند. قبل از اعمال تغییرات رتبه بندی در سال 2024، نحوه عملکرد وب سایت خود را در معیار Interaction to Next Paint بررسی کنید. به این ترتیب زمان زیادی برای شناسایی بهینه سازی ها و سریعتر کردن وب سایت خود خواهید داشت. معرفی سیگنال غیرشخصیسازی ورودی (INP) توسط گوگل تأثیر مستقیمی بر Core Web Vitals دارد. Core Web Vitals مجموعهای از معیارهای خاص هستند که تجربه کاربر در وبسایتها را اندازهگیری میکنند، مانند سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری. در پویان آی تی همواره امنیت و پایداری سرویس شما برای ما در اولویت قرار دارد.