ابزار سئو : بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها مارکتینگ پلاس آموزش بازاریابی آموزش فروش

ابزارهای سئو

اما وقتی این کار را انجام دهید، می تواند برای از بین بردن مجازات ها مفید باشد و برخی از SEO ها برای مبارزه با سئو منفی سوگند به آن سوگند می دهند. اگر استفاده از این ابزار را انتخاب کردید، مراقب باشید و در مورد عدم وجود پیوندهای مناسب، با این راهنما همراه باشید. به خاطر رایگان بودن، Google Analytics به طرز شگفت انگیزی قوی است و با سایر محصولات Google از جمله Optimize  Search Console و Data Studio خوب مچ می شود. برخی از افراد با GA نگرانی هایی درباره حفظ حریم خصوصی دارند – گرچه Google قسم می خورد که از این داده ها برای رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند. مواردی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در واقع هر کدام از فاکتورهای Core Web Vitals هستند که به تازگی به سرچ کنسول اضافه شده و بالاتر هم در موردشان صحبت کردم. هانیکا وب

علاوه بر سرچ کنسول که رتبه کلمات شما را به صورت دقیق نمایش می دهد، از ابزارهای زیر نیز می توانید برای محقق شدن این امر استفاده کنید. ابزارهای سئو شامل طیف گسترده ای از سایت ها و برنامه ها و حتی افزونه های قابل نصب هستند که در پیش برد پروژهای سئو به شما کمک می کنند. زمانی که نام ابزار را می شنویم، نا خودآگاه بیاد آچار و فازمتر و موارد مشابه خواهیم افتاد.

معیارهای بک لینک مانند Trust Flow و Citation Flow را اندازه گیری و ارائه می کند. اطلاعات سئوی داخل صفحه را به صورت فلش ارائه می کند، لینک های داخلی و خارجی را بررسی می کند، دامنه ها و URL ها را در زمان واقعی مقایسه می کند و به شما امکان می دهد داده ها را صادر کنید. این برنامه وب به شما این امکان را می‌دهد که هر صفحه وب را بدون حواس‌پرتی‌های ناشی از طراحی بررسی کنید. علاوه بر این، هر بخش از صفحه را که ممکن است به سئو مرتبط باشد برجسته می کند.

خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. به عنوان مثال، سرچ کنسول گوگل، اطلاعاتی در مورد میانگین نرخ کلیک برای صفحات یک سایت، میانگین رتبه در نتایج جستجو و تعداد کلیک‌ها و بازدیدهایی که یک صفحه دریافت کرده است را ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند به متخصصان سئو کمک کنند تا صفحاتی که نیاز به بهبود دارند را یافته یا استراتژی‌های سئوی خود را بهبود ببخشند. گوگل سرچ کنسول یکی از سرویس‌های رایگان و آنلاین گوگل و از جمله برترین ابزارهای سئو است که در ابتدای امر با نام Webmaster Tools شروع به کار کرد.

Cognitive Site Audit Tool یکی دیگر از خزنده های مبتنی بر وب است که تجزیه و تحلیل فنی کامل سئو سایت را انجام می دهد و هر گونه مشکل و خطا را برجسته می کند. این ابزار گزارش حسابرسی به شما این امکان را می دهد که بررسی انبوه مشکلات سرعت صفحه را در همه صفحات در سراسر سایت انجام دهید. این خطاها و هشدارها را در کنار توصیه هایی در مورد اصلاحات ارائه می دهد. Sitechecker یک ابزار سئوی همه کاره است که هم در کار روزانه شما به عنوان سئوکار (خواه داخلی، در آژانس یا آزاد) و هم در فرآیندهای بررسی سئو شما بسیار مفید است. در این مقاله لیست تقریباً کاملی از بهترین های ابزار سئو آورده شده است. اینها ابزار های سئو هستند که هر متخصص سئو سایت باید از آنها آگاه باشد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ابزارهای سئو -که می‌تواند شامل ابزارهای گوگل برای سئو یا دیگر ابزارهای کاربردی باشد که در این مقاله به آن اشاره کردیم- تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رتبه آن‌ها است. تمامی ابزارهای خارجی دارای یک دوره آزمایشی هستند اما پس از آن برای استفاده از فیچرهای هر ابزار باید هزینه‌ای را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. پرداخت هزینه دلاری برای کسب‌وکارهای ایرانی برای استفاده از این ابزارها گاهی می‌تواند دردسرساز و حتی پُرهزینه باشد. در همین راستا، هولدینگ یکتانت پلتفرمی را عرضه کرده که برای بررسی رتبه کلمات کلیدی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای ایرانی است. بررسی رقبا در سئو جایگاه بسیار مهمی دارد  و اگر به خوبی استراتژی های رقبا را در لینک سازی خارجی نشناسید، نمی توانید به طور دقیق سئو سایت خود را پیش ببرید.

با ابزارهای سئو می توانید وضعیت کلی سئو سایتتان را بررسی کنید و مشکلاتی که ممکن است مانع از گرفتن رتبه شما شود را شناسایی کنید. دید جامعی از وضعیت سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت به دست می آورید، همچنین هشدارهایی در مورد سلامت سایت به شما می دهد. داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) زبان نشانه‌گذاری است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا معنا و مفهوم محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. برای وب‌سایت‌های خبری، استفاده از نوع `NewsArticle` از schema.org یا معادل آن در مستندات گوگل، امری حیاتی است. ابزاری که برای Disavow می توانید استفاده کنید، Google Disavow Tool است. این ابزار یکی از امکانات ارائه شده توسط سرچ کنسول گوگل Google search console برای رد یا انکار بک لینک‌های اسپم و مخرب است.

گوگل در 20 می سال 2015 نام این ابزار را تغییر داد و در‌حال‌حاضر با نام Google Search Console شناخته می‌شود. مهم‌ترین کاربرد گوگل سرچ کنسول، کمک به بهینه‌سازی سایت برای خزش بهتر موتورهای جستجوی گوگل، ایندکس کردن سایت و نمایش نتایج مرتبط با کوئری سرچ شده توسط کاربر در باکس جستجوی گوگل است. در نتیجه‌ی این امر، گوگل درک بهتری از ماهیت و کارایی محتوای سایت داشته و در نتیجه می‌تواند بهترین نتایج را در صفحه SERP به کاربر ارائه کند.

یکی از ابزارهای کاربردی حوزه دیجیتال مارکتینگ و البته سئو که در خارج از کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Marketing Miner است. درک عمیق از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای وردپرس، کلید موفقیت در دنیای رقابت آنلاین است. دو افزونه قدرتمند و پرکاربرد در این زمینه، رنک مث (Rank Math) و یوست (Yoast) هستند. هر دو این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای وب‌سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

این ابزار داده‌های دقیق و جامعی از ترافیک سایت، رفتار کاربران، منابع ترافیک و موارد دیگر ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند استراتژی‌های سئو و بازاریابی خود را بهبود بخشید. BROWSEO به شما امکان می‌دهد سایت خود را به‌صورت ساده و بدون استایل بررسی کنید، تا ببینید که موتورهای جستجو چگونه صفحات شما را ایندکس می‌کنند. این ابزار برای شناسایی مشکلات محتوایی و ساختاری سئو داخلی بسیار مفید است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس حجم جستجو و رقابت پیدا کنید و عملکرد سایت خود را در مقایسه با رقبا تحلیل کنید.

برای مثال، بررسی کنید که آیا جاوا اسکریپت برچسب‌های متا را رونویسی می‌کند یا خیر. ابزار Siteliner به دلیل بررسی کامل صفحات سایت، می‌تواند محتوای صفحات سایت را آنالیز کند و گزارش مبنی بر درصد مطالب تکراری را به شما ارائه دهد. همچنین مواردی مانند نسبت متن به کدهای HTML در صفحه، اندازه حجم صفحه، زمان بارگذاری صفحه و تعداد کلمات هر صفحه برای یک URL خاص بررسی می‌شود. MOZBAR یکی از ابزارهای معروف سایت ماز است که شما می‌توانید به‌شکل رایگان و به‌صورت یک افزونه، آن را روی مرورگر کروم سایت خود نصب کنید.

آشنایی با گوگل آنالیتیکس؛ کامل‌ترین ابزار سئو سایت

ابزار رایگان و تحت وب Counting Characters Google SERP Tool به شما کمک می‌کند تا کاراکترها را به پیکسل تبدیل کنید و ببینید که آیا تعداد آن برای نمایش در نتایج استاندارد است یا خیر. Keyword Explorer بخشی از سایت ماز است که می‌توانید برای پیداکردن ایده‌های محتوایی و کلمات کلیدی مرتبط با هدف جست‌وجوی کاربران پیدا کنید. با این ابزار امکان بررسی میزان حجم جست‌‌وجوی کلمات کلیدی و میزان سختی کلمات را دارید.

با Ahrefs، می توانید مگ سئو وب سایت خود را برای مشکلات مربوط به عملکرد، تگ های HTML، برچسب های اجتماعی، کیفیت محتوا، محلی سازی، لینک های ورودی و خروجی، منابع و صفحات خارجی بررسی کنید. این ابزار بیش از 100 مشکل بالقوه سئو مانند لینک های شکسته، محتوای تکراری، H1 و موارد دیگر را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. SiteGuru یک ابزار بررسی سئو است که سایت شما را خزیده و تمام مسائل مربوط به سئوی درون صفحه (توضیحات متا، عناوین صفحه، قوانین متعارف، نقشه های سایت، سرعت صفحه، لینک ها، hreflangs و موارد دیگر) را پیدا می کند. همچنین می توانید از امتیاز SDO Serpstat برای تعیین سطح بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

بهترین ویژگی: مقایسه دستگاه ها

سرچ کنسول به جرات یکی از کاربردی‌ترین ابزار سئو و یکی از ملزومات برای هر وب مستری است. کار کردن با سرچ کنسول بسیار آسان است و با نگاهی گذرا به داشبورد این ابزار می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد وضعیت سایت به دست‌آورید. دو افزونه رنک مث و یواست سئو از بهترین افزونه‌های سئو هستند که به راحتی قابل نصب و استفاده هستند.

ابزار سئو  Ubersuggest

کار با این ابزار بسیار ساده بوده و به راحتی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کار با این ابزار تنها کافی است کلمه کلیدی دلخواه خود را در آن بنویسید تا در عرض چند ثانیه فهرستی از کلمات و کلیدواژه‌های مرتبطی که از طریق آنها می‌توانید رتبه کسب کنید را نمایش دهد. قابلیت منحصر به فرد ابزار Keywordtool.io پشتیبانی از زبان فارسی است که با بررسی و استفاده از کلیدواژه‌های فارسی آن می‌توانید رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل را ارتقا دهید.

ابزارهای سئو

با استفاده از Streak می توانید ایمیل های شخصی شده انبوه را برنامه ریزی و ارسال کنید و متوجه شوید کدام ایمیل توسط افراد باز شده است. یک سرویس رایگان است که منابع خبری را با روزنامه گارانی که به دنبال مطالب تخصصی هستند متصل می کند. اگر ترجیح می دهید از Chrome Extensions برای بررسی لینکهای خراب استفاده کنید ، می توانید از LinkMiner یا Check My Links استفاده کنید.

Google Search Console ابزاری ضروری برای هر وب‌سایت است که به شما کمک می‌کند مشکلات ایندکس و عملکرد سایت خود را بررسی کنید و آن‌ها را برطرف کنید. این ابزار داده‌های ارزشمندی از جمله نمایش کلمات کلیدی، تعداد کلیک‌ها و مشکلات فنی سایت ارائه می‌دهد. با این ابزار می‌توانید مشکلات سئو داخلی سایت خود را پیدا کرده و برای بهینه‌سازی آن‌ها راهکارهای مفید دریافت کنید. Seobility علاوه بر آنالیز سئوی داخلی، به بهبود ساختار لینک‌ها و کلمات کلیدی نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از بخش‌هایی که توسط Site Auditor بررسی می‌شود، وضعیت بک لینک‌های سایت است.

استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید. می توان گفت Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید. بنابراین، می‌توانید از حداکثر دید و ارتباط در مکان‌هایی که برای کسب‌وکارتان اهمیت دارند، اطمینان حاصل کنید. به همین ترتیب، دکمه ها شما را به نتایج مربوط به صفحات مربوطه در Google Maps می برند. بنابراین اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما در Reddit کجا می‌روند، این معدن طلایی از ایده‌های موضوعات کلیدی و محتوا است. این ابزار کلمات و عبارات Reddit را که تمایل دارید در این رسانه ظاهر شوند را برایتان پیدا می کند.

شما پس از ثبت نام در جت سئو می‌توانید به مدت 7 روز به تمامی بخش‌های این ابزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که برای رشد و موفقیت وب‌سایتتان به چه ابزاری نیاز دارید؟ درست مثل هر حرفه‌ای که به ابزارهای خاص خود احتیاج دارد، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز بدون ابزارهای مناسب غیرممکن است. همان‌طور که یک معمار برای ساختن یک خانه از ابزارهای دقیق استفاده می‌کند، شما هم برای تحلیل سئوی سایت خود نیاز به ابزارهای قدرتمند و کارآمد دارید. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا تنها با وارد کردن آدرس URL سایت خود یا رقبایتان، به سرعت آنالیز کاملی دریافت کنید. با کمک این ابزارها می‌توانید عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید و در نتایج جستجوی گوگل به موقعیت بهتری دست یابید. پس اگر می‌خواهید مسیر موفقیت آنلاین خود را هموار کنید، با ما همراه باشید تا با این ابزارهای ضروری آشنا شوید.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای بررسی سرعت سایت کمک بگیرید که یکی از آن‌ها PSI است. این ابزار توسط خود گوگل توسعه پیدا کرده است و در نتیجه برای معرفی ابزارهای سئو می‌تواند بهترین گزینه باشد. برخی از در یافتن کلمات کلیدی، برخی دیگر در تعیین استراتژی لینکسازی خارجی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت شما کمک می کند. ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست. یکی از جامع‌ترین ابزارهای سئو ایرانی است که امکاناتی مانند تحلیل SERP، آنالیز بک لینک، بررسی سرعت سایت و پیشنهادات بهبود سئو را ارائه می‌دهد.

SEO Log File Analyzer

با این اطلاعات، سئوکاران می توانند مسائل فنی را پیگیری کرده و بهینه سازی بودجه خزیدن را اجرا کنند. علاوه بر این، گزارش های دقیقی برای هر مشکل به همراه توضیحات و توصیه هایی برای راه حل های سریع ارائه می دهد. این ابزار وب سایت ها را خزیده و تجزیه و تحلیلی را بر اساس بیش از 70 معیار از جمله پارامترهای فنی (امنیت، زمان بارگذاری صفحه، کدهای وضعیت HTTP، تغییر مسیرها)، وضعیت فهرست بندی صفحه، تجزیه صفحه و پیوندهای داخلی و خارجی.

بخش ۵: ملاحظات فنی کلیدی در سئو خبری (Key Technical Considerations in News SEO)

طراحی یک سایت ریسپانسیو، قاعدتاً رتبه بهتری را برای شما در نتایج گوگل به همراه خواهد داشت. در حال حاضر تنها با طراحی سایت با AMP می‌توانید سرعت بارگذاری صفحات سایت خود برای کابران موبایل را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالش‌های متخصصان سئو است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید. بعد از نصب این افزونه، کافی است در بخش search query کلمه کلیدی مورد نظر را بنویسید و در قسمت find url آدرس سایتی را که می‌خواهید رتبه آن کلمه را در نتایج جستجو ببینید، وارد کنید و روی گزینه perform search کلیک کنید.

  • همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ابزار چندین نمره مختلف به سایت شما می‌دهد.
  • {
  • این ویژگی به شما نشان می دهد که اخیراً چه کسانی به رقبای شما لینک داده اند (و درباره آن توییت کرده اند).
  • |}
  • Similarweb یک افزونه مرورگر بسیار خوب است که به شما امکان می دهد ترافیک وب، رتبه بندی کلمات کلیدی و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنید.
  • {
  • به علاوه، به محتوا نمره کلی و رتبه بندی برای صحت، وضوح و تعامل تحویل می دهد.
  • |}
  • اگر قصد دارید به‌طور عمیق‌تری سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و مشکلات فنی آن را اصلاح کنید، این ابزار یکی از بهترین‌ها است.
  • {
  • کار با این ابزار بسیار ساده بوده و با درج کلمه‌ کلیدی مورد نظر خود می‌توانید تمامی عبارات کلیدی مرتبط با آن را در یک فایل دریافت کنید.
  • |}

علاوه بر این، گوگل سرچ کنسول اطلاعات مفیدی را مانند تعداد صفحاتی که ایندکس شده‌اند، صفحاتی که به آن‌ها لینک داده شده و هرگونه مشکل امنیتی که ممکن است بر سایت شما تأثیر بگذارد نیز به شما نمایش می‌دهد. Google Search Console یکی از ابزارهای ضروری سئو است که به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی و بهینه‌سازی کنند. این ابزار رایگان اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی، نرخ کلیک (CTR)، خطاهای ایندکس، لینک‌های داخلی و خارجی، مشکلات امنیتی و سازگاری موبایل ارائه می‌دهد.

ابزارهای سئو

دلیل که چرا سایت شما به پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارد

در سایت MOZ این امکان به‌صورت رایگان وجود دارد تا با ابزار Link Explorer بک‌لینک‌های سایت و اعتبار دامنه هر بک لینک را بررسی کنید. با واردکردن URLها به‌طور گروهی یا تک‌تک در این ابزار می‌توانید از وضعیت لود آن‌ها از سمت سرور مطمئن شوید. البته این ابزارها فقط به درد سئو نمیخورن و در بازاریابی سایت‌ها در موتورهای جستجو هم خیلی کاربردی هست. در اینجا moz site crawl صفحات سایت شما را بررسی و صفحات 404، مشکل خطاهای سرور، ریدایرکت صفحات مختلف و محتواهای تکراری را مشخص می کند.

روند اجرای این تکنیک باید با دقت انجام شود تا لینک‌های اسپم یا مضر حذف شوند، نه لینک‌های مفید سایت. و در نهایت، سئوی سایت بهبود یابد و نتیجه انکار بک‌لینک ها را بتوانید در آمار و گزارشات ابزارهای سئو ببینید. این نرم افزار با داشتن بیش از 11 میلیارد کلمه کلیدی دقیق‌‌ترین اطلاعات رو بهتون می‌ده.

۲- انتخاب لینک های درست برای disavow

از نظر امکانات، تقریبا می شود گفت محدودیت زیادی دارد ولی کار راه انداز است. آیا می‌دانستید که برای موفق‌شدن در افیلیت مارکتینگ انتخاب سایت مناسب حرف اول را می‌زند؟ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، یکی از... قصد دارید برای کسب‌وکار کوچک خود سایتی راه‌اندازی کنید؛ اما بودجه کمی دارید؟ به فکرتان رسیده است که از سایت‌سازهای رایگان استفاده کنید؛...

سئو (SEO) یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی دیجیتال است که اجرا و پیاده سازی آن در وب سایت موجب بهینه سازی صفحات و کسب رتبه مطلوب در موتور جستجوی گوگل خواهد شد. اما یادگیری و کسب مهارت در زمینه سئو ممکن است برای تازه کاران کمی زمان بر و بعضا دشوار باشد و نتوانند در همان ابتدا تمامی اصول و استانداردهای سئو را در وب سایت خود اجرا کنند. خوشبختانه استفاده از بهترین ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید وضعیت وب سایت خود در گوگل را بررسی کنید، تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید و یا عملکرد رقبا را تحت نظر داشته باشید. ابزار سئو عملکرد سایت شما را بهبود می‌بخشد و رتبه آن در صفحه نتایج گوگل را نیز ارتقا می‌دهد. از این رو تمامی وب مسترها و متخصصان باید برای آنالیز سئو سایت خود از این ابزارهای کاربردی کمک بگیرند تا در کمترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

Google page speed insight یا PSI؛ ابزار تست سرعت سایت

با استفاده از این سایت می‌توانید میزان جستجوی هر کلمه کلیدی را تخمین بزنید و کلمات کلیدی پرطرفدار را شناسایی کنید. یکی از سایت‌های معروف و پرطرفدار برای سئو، سایت Moz است که می‌توانید سایت خودتان و را رقبا را بررسی کنید. در سایت MOZ کافیست آدرس سایتتان را وارد کنید تا تحلیل وضعیت سئو داخلی و خارجی را مشاهده کنید. Keyword Tool یکی از بهترین ابزار‌های رایگان برای برای جستجو کلمات کلیدی است. کافیست کلمه مورد نظرتان را در باکس جستجو تایپ کنید تا لیستی از کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد. Keyword Tool رایگان است و می‌توانید برای پیدا کردن کیورد‌های مناسب برای bing، youtube و اپ استور‌ها استفاده کنید.

بهترین ابزار سئو به شما کمک می‌کند تا داده‌های دقیق‌تری را برای اتخاذ تصمیمات بهینه در فرآیند سئو به‌دست آورید و به راحتی در رقابت‌های آنلاین پیشی بگیرید. Kwrank یک ابزار سئوی ایرانی است که فقط در زمینه بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک می‌کند. این یعنی به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای گرفته و چه تغییراتی داشته. مراحل سئو سایت از چند بخش اصلی On page ،Off page و تکنیکال تشکیل شده است و برای سرعت‌بخشیدن به کار و بالابردن دقت در گزارش‌ها نیاز است تا از ابزارهای آنلاین و آفلاین سئو بهره بگیرید. سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که برای تحلیل وضعیت سئو سایت استفاده می‌شوند، به متخصصان سئو کمک می‌کنند تا با آگاهی و ریزبینی، سایت خود و رقبا را بررسی کنند و بهترین استراتژی را برای بهبود سئو سایت در نظر بگیرند.

دسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به دسته‌بندی موضوعی خاصی بپردازید که برای کسب ‌و کارتان مهم است. اگر سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. همچنین به شما پیشنهاداتی می دهد که می تواند به شما در رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص کمک کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک دامنه را با ابزار Domain Overview آنالیز کرده اید و سپس با ابزار Keyword Overview یک جستجو انجام داده اید. بعید می دانیم که کسب و کارهای کوچک و متوسط به بیش از این مقدار نیاز داشته باشند.

در اینجا ابزار ماز محتوای سایت شما را پس از بررسی با محتواهای برتر در نتایج سرپ مقایسه کرده و پیشنهاداتی مانند افزودن تصاویر بیشتر، ویدیو ها و بهبود ساختار محتوا به شما ارائه {سئو مگ|} می دهد. پس باید از موبایل فرندلی‌بودن تمام قسمت‌های سایت خود اطمینان داشته باشید. برای تست این موضوع می‌توانید از ابزار خود گوگل یعنی، mobile friendly testing کمک بگیرید. کافی است که به سایت این ابزار مراجعه و در کادر آدرس سایت خود را وارد کنید. ابزارهای متنوع و زیادی در دنیای سئو برای بررسی سئو آنلاین وجود دارد که ما تنها بخشی از این ابزار را معرفی کردیم. گوگل آنالیتیکس امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اینجا می‌خواهیم به برخی از آنها، اشاره‌ای داشته باشیم.

در ادامه این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید اکانت گوگل ادز ) به معرفی ابزارهای ضروری خواهیم پرداخت. تمامی این موارد زمانی میسر خواهند شد که، شما اطلاعات و آگاهی کافی در مورد ابزار سئو و سایت های آنالیز سئو داشته باشید و درست زمانی این موارد به کار شما خواهد آمد که، بتوانید سایت‌های رقبای خود را آنالیز و تحلیل نمایید. بسیاری از این ابزارهایی که ارائه شده است، توسط سایت‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

{

افزونه Detailed SEO Extension

|}

ترافیک مستقیم به وب‌سایت‌ها کاهش یافته و کشف اخبار از طریق جستجو و شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. این بدان معناست که سازمان‌های خبری باید مخاطبان خود را در جایی که حضور دارند، ملاقات کنند و آنجا به‌طور فزاینده‌ای، صفحه نتایج گوگل است. پلتفرم Google News و به‌ویژه کادر برجسته Top Stories در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به نقاط اصلی کشف اخبار برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. حضور در این بخش‌ها می‌تواند حجم عظیمی از ترافیک هدفمند را، به‌خصوص برای اخبار فوری، به سمت سایت خبری هدایت کند.

این امکان وجود دارد تا تمام صفحاتی را ببینید که در گذشته در سایتی وجود داشته و در حال حاضر پاک شده‌اند. این ذخیره‌سازی در برخی موارد مانند سایت‌های مهم و پربازدید، حتی شامل صوت، تصویر و نرم‌افزار هم می‌شود. برای اینکه این معرفی ابزارهای سئو برای شما کاربردی باشه اومدیم براساس دسته بندی زیر ابزارها رو تقسیم بندی کردیم تا بتونید سریع‌تر ابزارهای مد نظرخودتون رو پیدا کنید. بعد از تحقیق کلمه کلیدی بخش جذاب این ابزار آنالیز سایت است که بر اساس دامنه بیشترین ورودی های آن سایت را نشان می دهد. در اینجا حتی می توانید مشخص کنید که در کدام بخش های یک وبسایت چه کلماتی بیشترین ورودی را دارند. حالا سوال این‌جاست که در میان این‌همه سایت و ابزار موجود، کدام‌یک واقعا مفید هستند و می‌توانند به شما کمک کنند؟ برای جواب این سوال، ما تصمیم به معرفی ابزارهای سئو گرفتیم.

به کمک این ابزارهای سئو، می‌توانید به درک درستی از عملکرد وب‌سایت خود برسید و بفهمید که وب‌سایت شما چه مشکلاتی دارد یا در کدام بخش‌ها به خوبی عمل کرده است. در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به بهترین نتایج دست یابید. یک crawler وب سایت مبتنی بر دسکتاپdesktop-based است و از محبوب ترین ابزارهای بررسی سئو موجود برای تجزیه و تحلیل و حسابرسی مسائل فنی و داخلی سئو است.

بک لینک های اسپم و مخرب در هر زمانی و بدون اطلاع یا آگاهی شما ممکن است ساییتان را هدف قرار دهند. بنابراین، شما باید مدام در مانیتورینگ و بررسی های منظم و دوره‌ای عملکرد سئوی سایت خود، تحلیل بک‌لینک‌ها و شناسایی موارد مضر را در الویت قرار دهید. Disavow ابزاری برای رد یا انکار بک لینک‌ ها یا لینک های مضر مثل لینک اسپم، بک‌لینک‌های غیرمرتبط از سایت‌های نامرتبط یا سایت‌های جریمه شده و یا لینک‌های نامعتبر به دست آمده از سئوی کلاه سیاه است.

{

بررسی سایت با Serpstat

|}

این ابزار هم برای تولید محتوای متنی و هم تصویری کاربرد دارد و به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی جدیدی را شناسایی کنید که به بهینه‌سازی سایتتان کمک کند. با استفاده از هوش مصنوعی، کیوردچی قادر است محتوای با کیفیت و بهینه‌ای را برای کلمات کلیدی هدف شما ایجاد کند. همچنین این ابزار سئو گوگل به شما اطلاع می‌دهد که موتور جستجو به سایت شما دسترسی دارد و پس از آن اطلاعاتی را در اختیار شما، قرار می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند‌ تا متوجه شوید گوگل چگونه سایت شما را می‌بیند و اینکه جهت افزایش سئو و بهینه‌سازی مطالب سایت، باید چه مواردی رعایت شود. در مقاله دیگر می توانید بیشتر با این ابزار آشنا شوید و برای آموزش گوگل سرچ کنسول مقاله ما به همین نام را بخوانید. از جمله مهم‌ترین کاربردهای ابزار آنالیز سئو می‌توان به تحلیل کلمات کلیدی، بررسی بک لینک‌ها، ارزیابی سرعت سایت و مقایسه عملکرد سایت با رقبا اشاره کرد.

در مورد هر صفحه سایتی که در Google Page Speed Insight بررسی می‌کنید، راهکارهایی برای افزایش سرعت صفحه نمایش داده می‌شود که با اجرای آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی سرعت سایت خود را افزایش دهید. سرعت صفحه سایت عامل مهمی در رتبه‌بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد بود. اگر وب‌سایت شما با 10 صفحه ارگانیک برتر صفحه اول گوگل، همتراز نباشد، شانسی برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج نخواهید داشت. کیوردچی یک ابزار فارسی عالی برای تحقیق و بهینه‌سازی کلمات کلیدی است که به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر جستجوی کلمات کلیدی، محتوای سئو شده نیز تولید کنید.

هنگامی که روی یک لینک کلیک می‌کنید، تمام اطلاعات لینک آن صفحه بدون آن‌ که آن را copy و paste کنید، به ابزار انتخابی شما منتقل می‌شود. البته که توضیح در مورد بهترین ابزار سئویی که کاملا رایگان در اختیار وبمستران قرار می گیرد به همین سادگی ها نیست و مقاله ای جداگانه و کامل می طلبد. در اینجا می بینیم که ابزار Keyword tool میزان تقریبی سرچ ماهانه کاربران برای کلمه کلیدی خاص را نشان می دهد. بدین ترتیب شما در این بخش می توانید بررسی کنید که هر چند وقت یک بار کلمه کلیدی مورد نظرتان توسط کاربران سرچ می شود. این سایت معتبر به یک مرجع جهانی برای ارزیابی دامین و پیچ آتوریتی سایت‌های مختلف تبدیل شده است. Moz هم برای این که رضایت کاربران خود را بیشتر از قبل به دست آورد، افزونه‌‌ای را معرفی کرده است.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. People Also Ask یا PAA به شما سوالاتی را نشان می دهد که معمولاً باید آنها با کلیک کردن دستی بر روی کادر PAA را فهرست نتایج جستجو دریافت کنید. اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد که فکر کنید KWFinder قدرتمند نیست. این یک ابزار کلمه کلیدی قانونی است که بسیاری از افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند.

Screaming Frog SEO Spider  یک نرم افزار کاربردی و محبوب در دنیای سئو است که به صورت رایگان و پولی ارائه می‌شود. این ابزار با شبیه‌سازی ربات‌های خزنده گوگل، به سرعت و دقت تمام صفحات وبسایت شما را بررسی می‌کند و اطلاعات ارزشمندی در مورد هر صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های کلیدی این نرم افزار می‌توان به شناسایی انواع خطاهای سئو، بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، آنالیز محتوای صفحات و اندازه‌گیری سرعت بارگذاری صفحات اشاره کرد. ابزارهای رایگان سئو برای تست سرعت سایت به صورت دوره‌ای، به شما کمک می‌کند تا وبسایتی سریع‌تر و کارآمدتر داشته باشید. با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

از طرف دیگر ، Google Tag Manager یک هدف ساده را برای شما امکان می دهد “برچسب ها” (مانند Google Analytics) را به HTML خود تزریق کنید. فراتر از آن، کاربران پیشرفته می توانند از Tag Tag Manager برای میزبان توابع SEO استفاده کنند. اگرچه گوگل توصیه نمی کند تا از Tag Manager برای وارد کردن عناصر مهم مانند داده های ساخت یافته استفاده کند، اما برای یک تن فعالیت های مرتبط با سئو مفید است.

اگر مشکلی در نقشه سایت وجود داشته باشد، فوراً به شما اطلاع داده می شود و بدین ترتیب شما را قادر می سازد تا قبل از ارسال نقشه سایت به Google، تغییرات لازم را انجام دهید. برای باز کردن Chrome DevTools، به سادگی در هر نقطه از صفحه کروم کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. می توانید از SEOMATOR برای نگاهی گذرا به مناطقی که نیاز به توجه خاصی در طول بررسی دارند استفاده کنید. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین.

تمامی بخش‌های این ابزار کاملا رایگان هستند و نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. در دنیای بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از موارد حیاتی برای رسیدن به نتایج بهتر در جستجوهای کاربران است. Answer The Public یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند تا ایده‌های محتوای جدید را از روی سوالات رایج کاربران پیدا کنید. کافی است یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا سوالات مرتبط با آن کلمه را مشاهده کنید. از آن میتوان برای تولید حداکثر ده کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی seed یا از یک وب سایت یا URL استفاده کرد.

SEO Minion یک برنامه افزودنی بسیار محبوب Chrome است که از بیشتر نوارهای ابزار SEO فراتر می رود. برخی از عملکردهای سریع انجام شده شامل تجزیه و تحلیل SEO در صفحه، بررسی پیوندهای شکسته، بررسیهای Hreflang، یک ابزار پیش نمایش SERP و یک شبیه ساز موقعیت مکانی جستجوی گوگل است. سلام، خیلی خوب بود که ابزارهای ایرانی معرفی کردید، هر سایتی میریم ابزار خارجی معرفی میکنن و قابل استفاده هم نیست.من این ابزارهایی که گفتید رو رفتم بررسی کردم و میخوام تجربه ام رو بگم. ابزار سایت ahrefs در زمینه آنالیز بک لینک، یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند و محبوب است که می‌توانید در نسخه رایگان هم از آن آمار خوبی به دست بیاورید. یکی از اقداماتی که در سئو داخلی صفحات سایت انجام می‌شود، بررسی کیفیت محتواهای تولیدشده در سایت مورد نظر است.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد