سئو محلی یا لوکال سئو local seo چیست؟

ابزارهای سئو محلی (Local SEO Tools)

جست‌وجوهای محلی بخش جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی SEO هستند و مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهند. اگر کسب‌وکار شما برای بهینه‌سازی محلی بهینه نشده است، احتمالاً بسیاری از مشتریان بالقوه‌ای را که در منطقه شما هستند از دست خواهید داد. در صورتی که به دنبال مشتریان محلی بیشتری از طریق جست‌وجوی گوگل هستید، سئوی محلی یا لوکال سئو Local SEO را جدی بگیرید. در ادامه، نکاتی را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب‌سایت کسب و کار خود را برای مخاطبان محلی بهینه‌سازی کنید. نظرات مثبت از کاربران نه تنها اعتماد به کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهند، بلکه یکی از عوامل مهم در الگوریتم‌های جستجوی محلی گوگل برای رتبه‌بندی محسوب می‌شوند. هانیکا وب

با اینکه بینگ بعد از گوگل در رتبه دوم قرار دارد، اما همچنان بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه لبتوانید اطلاعات حساب GMB را ویرایش کنید باید اول آن را «ادعا» (Claim) کنید. این بدان معناست که این مشاغل هیچ راهی برای به اشتراک گذاشتن مهم‌ترین جزئیات کسب و کار خود با جستجوگران محلی ندارند. در ادامه 12 نکته بسیار مهم برای موفقیت در سئو محلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

سئو محلی با بهینه‌سازی عناصری مانند گوگل مای بیزینس (Google My Business)، استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی و دریافت نظرات مثبت، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی دیده شوند. لوکال سئو در بازاریابی دیجیتال، ضروری و مهم است کسب‌وکارها نباید و نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. با بهینه‌سازی برای جستجوی محلی، کسب‌وکارها می‌توانند حضور آنلاین خود را تقویت کنند، مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند و نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند. سئو محلی، فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی محلی است. جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وب‌سایت برای جست‌وجوهای محلی مرتبط است که می‌تواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد.

Chris Everett باور دارد این شیوه برای افزایش ترافیک سایت موثرتر از سایر شیوه ها است. Chris Everett مدیر و مشاور سئو در شرکت  Atlanta SEO Consultant باور دارد که شرکت هایی که در چندین منطقه جغرافیایی شعبه دارند و هر کدام از این شعبه ها می تواند مخاطب محلی بالایی را به خود جذب کند. می توانند برای هر یک از این مناطق در سایت خود صفحه ای ایجاد کرده  و آن را بهینه سازی کنند. تنها کاری که باید انجام می دادید تا در پک هفتگانه وجود نداشتید، این بود که گروه بندی خود را به صفحه Google Places وارد میکردید، به آنجا می رفتید و چندین سایتیشن دریافت میکردید.

با کمک ثبت اطلاعات بیزینس خود در Google My Business امکان دیده‌شدن در سرویس‌های مختلف گوگل را پیدا می‌کنید. در واقع زمانی که اطلاعات خدماتتان را در نمایه ثبت می‌کنید؛ این اطلاعات در بخش جستجوی گوگل، گوگل مپ و Google Shopping نمایش داده می‌شود. پیداکردن کلمات کلیدی محلی، بررسی عملکرد رقبا در این زمینه و میزان جستجوی ماهانه کلمات کلیدی محلی را در اختیارتان می‌گذارد.

توصیه می‌کنیم با مقایسه ویژگی‌های کلیدی، مزایا و معایب هر ابزار، بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. با پیروی از این نکات، می‌توانید به کسب‌وکار خود کمک کنید تا در نتایج جستجوی محلی رتبه‌بندی بهتری کسب کند و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کند. اولین کاری که باید برای رشد و بهبود سئو محلی وب‌سایت خود انجام دهید ثبت لوکیشن کسب‌وکار خود در گوگل مپ است. این کار باعث می‌شود وب‌سایت شما همراه با لوکیشن در Local Pack گوگل نمایش داده شود و کاربران محلی وب‌سایت شما را در صفحه‌ی اول نتایج جست‌وجو مشاهده کنند.

#دلایل اهمیت سئو محلی چیست؟

این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی می‌شود. از کلمات کلیدی محلی مرتبطی که مردم در منطقه شما جستجو می‌کنند، استفاده کنید، مانند «کافی‌شاپ‌های نزدیک من» یا «پیتزافروشی‌ها در [نام شهر]». این کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسب‌وکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. همچنین جاگذاری نقشه مکان خود بر روی صفحه تماس خود نیز به رتبه‌بندی سئوی محلی کمک می‌کند.

صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید. اطلاعات مهم شامل نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. برای به حداکثر رساندن خود دید در سال 2025، ابزارهای محلی سئو برای بهینه سازی حضور شما در جستجوهای محلی و جذب مشتریان بیشتر ضروری هستند. با استفاده از کدهای اسکیما، ربات‌های گوگل بهتر ساختار و محتوای سایت شما را درک می‌کنند و در نتایج متمایز از دیگر رقبا خواهید شد. برای نمایش اطلاعاتی مانند آدرس، شعب کسب‌وکار، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر محصولات و خدمات خود می‌توانید از اسکیما‌های Organization و LocalBusiness استفاده کنید. یکی از راهکارهای ورود به نتایج Local این است که روی کلمات کلیدی محلی (Geo-targeted Keywords) مرتبط با کسب‌وکارتان تمرکز کنید.

ضرورت توجه به لوکال سئو چقدر است؟

جالب است بدانید که گاهی اوقات، یک مکان دیدنی به دلیل شهرت بالایی که دارد، می‌تواند در نتایج محلی از کسب‌وکارهای نزدیک‌تر به کاربر پیشی بگیرد؛ اما این به معنای نادیده گرفتن اهمیت فاصله و ارتباط نیست. گوگل با ترکیبی هوشمندانه از این عوامل، سعی می‌کند تا بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم کند. وقتی در فهرست پیشنهادات گوگل قرار بگیرید، جستجوگران به شما اعتماد می‌کنند و این اعتماد اعتبار شما را افزایش می‌دهد. این اعتبار فقط مخصوص مشتریان انسانی نیست بلکه بات‌های گوگل نیز که به دنبال اطلاعات و داده‌های مرتبط با پرس و جوهای محلی هستند، حساب خاصی روی کسب و کار شما باز می‌کنند. Andrew Hagni  از  Byers Creativeباور دارد که سئو یک سایت برای موتورهای جستجو از ایجاد محتوا و سئو داخلی شروع می شوند. زمان رسیدن به نتایج سئو محلی به عوامل مختلفی مانند رقابت در منطقه، کیفیت بهینه‌سازی و استراتژی‌های استفاده‌شده بستگی دارد.

برای مثال، یک رستوران با استفاده از سئو محلی می‌تواند در نتایج جستجوی افرادی که در نزدیکی آن رستوران به دنبال رستوران خوب یا رستوران با غذای ایرانی هستند، نمایش داده شود. ما در تابان آکادمی بصورت کاملا رایگان آموزش سئو سایت را برای شما قرار داده ایم تا با آن مسیر یادگیری حرفه ای خود را پیش ببرید. هر زمانی که برای صفحه‌ای جدید محتوا تولید می‌کنید، باید این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد موتورهای جستجو در URL، عنوان، Header، متا دیسکریپشن و درون متن بهینه‌سازی کنید. اگر در تولید محتوای باکیفیت و هدف‌گذاری شده بر اساس موقعیت مکانی مشکلی دارید، می‌توانید از داستان موفقیت کاربران و نمونه‌های رضایت مشتریان از محصولات و خدمات خود محتوا تولید کنید.

ابزارهای سئو محلی (Local SEO Tools)

علاوه بر این، نظرات مثبت اعتبار و اعتماد کاربران را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند کاربران بیشتری به کسب‌وکار شما جذب شوند. افزایش نرخ کلیک (CTR) و تعامل با پروفایل کسب‌وکار شما که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید، نیز از دیگر مزایای نظرات مثبت است که به بهبود سئو محلی کمک می‌کند. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند. این نشان می‌دهد که کاربران به‌دنبال یافتن کسب‌وکارهای نزدیک به خود هستند.

در اغلب اوقات، قرارگرفتن در رتبه‌های اول Google Map Pack به معنای نرخ کلیک بیشتر است و ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. بازگرد، جایی برای یادگیری، رشد و کشف دوباره مسیرهای موفقیت در زندگی و کسب و کار است. به عنوان مثال، اگر کسی در تجریش به دنبال دامپزشک باشد، ترجیح می‌دهد به دامپزشکی در همان منطقه مراجعه کند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند و وقت زیادی را صرف رفت و آمد کند. همینطور این فرآیند با استفاده از ربات‌های خزنده آغاز می‌شود که صفحات وب جدید را پیدا کرده و اطلاعات آنها را استخراج می‌کنند. در بخش قبلی به‌صورت مختصر و مفید فاکتورهای اساسی که در لوکال سئو نقش دارند را معرفی کردیم.

اگر به دنبال بیمارستانی در محدود میدان آزادی باشید، نتایج محلی گوگل شما کمک می‌کند تا بیمارستان‌های حوالی این موقعیت را در نتایج جستجو ببینید. این ویژگی به کسب‌وکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند. به کلیه‌ی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل از موقعیت مکانی خود انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود.

طبق گزارش‌ها، گوگل ماهانه میلیاردها کلیک را از طریق این سطوح به سایت‌های خبری ارسال می‌کند. فرض کنید یک لباس فروشی ورزشی در تهران و یکی از محله های آن مثلا در شهرک اکباتان واقع شده است. این کسب و کار را چه کسانی می شناسند؟ خب قطعا افرادی که در آن محل زندگی می کنند افرادی هستند که احتمال دارد این لباس فروشی ورزشی را بشناسند. برای این کسب و کار محلی مهم ترین و بهترین مشتریان قطعا افرادی هستند که در همان محل زندگی می کنند.

چه ویژگی‌هایی هنگام انتخاب ابزار سئو محلی باید مد نظر قرار داد؟

در حالی که گوگل بیش از 90 درصد از جستجوها در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد، بهینه سازی فهرست‌ها و حساب‌های {سئو مگ|} دیگر نیز بسیار مهم است. حتی اگر سایر حساب‌های شما اولین نقطه تماس مصرف کنندگان نباشند، باز هم مسیرهایی را به سمت شما باز می‌کنند که می‌تواند استراتژی سئو محلی شما را تقویت کنند. طبق تحقیقات انجام شده، سئوی محلی زمانی بیشترین سود را خواهد داشت که سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده باشد. 76 درصد از مصرف کنندگانی که یک کسب و کار محلی را جستجو می‌کنند در ظرف 24 ساعت از آن مکان بازدید می‌کنند.

درست مانند سئو سنتی، لوکال سئو نیز با شناسایی کلمات کلیدی مرتبط شروع می‌شود. اما با این تفاوت که این کلمات، حاوی نشانه‌های جغرافیایی و اغلب، عبارات طولانی‌تر و دقیق‌تری هستند. به زبان ساده، سئوی محلی جایی است که شما برای بهبود رتبه‌ها و دید خود در نتایج جستجوی محلی مانند بسته نقشه گوگل/بسته محلی تمرکز می‌کنید. موارد موجود را با دقت بخوانید و نزدیک‌ترین گزینه به رسته کاری خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای کسب و کارهایی که از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند، خودتان زیرمجموعه‌ اضافه کنید.

حتماً برای شما پیش آمده است که اسباب‌کشی کرده و به محلۀ جدیدی رفته باشید. در روزهای اول احتمالاً به دلیل ناآشنایی با منطقۀ جدید در گوگل به دنبال مکان‌های مهم از جمله آرایشگاه، رستوران، کافی‌شاپ و ... وقتی شما سرچ کنید «آرایشگاه زنانه در شهرآرا تهران» موتورهای جست‌وجو لیستی از آرایشگاه‌هایی را که در گوگل برای این منطقه ثبت شده‌اند نشان می‌دهد. استفاده کردن از امکانات اسکیما در سئو محلی باعث کسب‌وکار شما را در برابر رقبا شاخص می‌کند. با کمک اسکیما، اطلاعات مهم کسب‌وکارها، نظیر موقعیت مکانی، شماره تماس، راه‌های ارتباطی و… را برای نمایش به کاربران در گوگل نشانه‌گذاری می‌کنیم. آخرین ابزاری که در این بخش معرفی می‌کنیم، GrowthBar SEO Tool است.SEO Tool یک ابزار سئویی چند منظوره است که در بخش‌های مختلف سئو محلی، به کاربران کمک می‌کند.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

به همین دلیل است که استفاده از آن بسیار مهم است ابزارهای سئو محلی خوب برای صرفه جویی در زمان و پیشی گرفتن از رقبای خود. در هر کدام از فیلدهای خالی نام کشور، آدرس خیابان، نام شهر و کد پستی را وارد کنید. اگر در کشوری فعالیت می‌کنید که در لیست تحریم‌های گوگل نیست یا می‌توانید با آی‌پی‌ غیرایران اقدام کنید، پس حتماً کسب‌وکار خود را به روش Google My Business در گوگل ثبت کنید. برای اضافه کردن نام خود به لیست لوکال‌پک نیاز است تا ثبت‌نام را طبق مراحل زیر طی کنید.

لینک‌سازی محلی به معنای جذب لینک از وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان محلی کسب‌وکار شما هم‌پوشانی دارند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل وبلاگ‌ها، نشریات محلی، سایت‌های تجاری یا دایرکتوری‌ها باشند. برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. از کلمات کلیدی محلی در عنوان‌ها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید.

در این مرحله می‌توانید شماره تماس، شماره فکس یا ایمیل آدرستان را وارد نمایید. در ادامه مقاله به‌صورت کامل به شما خواهیم گفت که چطور در تدوین استراتژی‌های سئویی‌تان به نکات بالا بپردازید. از آن زمان تاکنون، استفاده از شبکه‌ی جهانی اینترنت یواش‌یواش جایش را در بخش‌های مختلفی از زندگی ما پر کرد. حالا آن‌قدر در زندگی ما نفوذ دارد که کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای خرید محصول یا دریافت خدمات مورد نظرش سری به جهان وب نزند. در دنیای دیجیتال امروزی که گوشی‌های هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند، داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

برای ثبت کسب و کار در گوگل 6 مرحله ساده را باید طی کنید که در ادامه گام به گام توضیح خواهیم دارد. در اطراف محل زندگی‌تان به چه خدماتی نیاز دارید؟ سئو محلی اینجاست که بهترین آن‌ها را به شما نشان دهد. هرچه بیشتر در جامعه محلی خود مشارکت کنید، روابط عمومی دیجیتال بهتری خواهید داشت. در ادامه این مطلب درباره اهمیت سئو محلی و روش‌های تدوین استراتژی موفق سئو لوکال بیشتر می‌خوانید. بله، بسیاری از جستجوهای محلی از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شوند، بنابراین داشتن یک سایت ریسپانسیو که با موبایل سازگار باشد بسیار مهم است. با اینکه اکثر خریداران سفر خود را با جستجو در yellowpages آغاز نمی‌کنند، اما این سایت فهرست تجاری معتبری را ارائه می‌دهد که توسط گوگل ایندکس می‌شود.

مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید. حالا که همه برای خرید و دریافت خدمات یا مطالعه هر نوع محتوا، یک‌راست به سراغ گوگل می‌روند، تعدادی از کسب‌وکارها هستند که به‌صورت حضوری به مشتریان سرویس می‌دهند. در واقع کاربران برای اینکه بتواند از خدمات آن برند استفاده کنند یا محصولی را از آن بخرند، باید آدرس دقیق کسب‌وکار را پیدا کنند.

    {
  • در این مقاله، ما پنج ابزار برتر سئو محلی را برای تقویت تلاش‌های بازاریابی دیجیتالتان انتخاب کرده‌ایم.
  • |}{
  • اگرچه ممکن است وسوسه شوید که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد گوگل قرار دهید، اما از این واقعیت غافل نشوید که Bing به سرعت و به شدت در حال رشد است.
  • |}
  • این لیست از موتورهای جستجو، فهرست راهنمای آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و انواع برنامه‌ها در یک داشبورد جمع آوری می‌شوند.
  • {
  • در واقع کافی است نام شهر یا منطقه فعالیت خود را به عبارت‌های این دو بخش از صفحات اضافه کنید.
  • |}
  • به عنوان مثال، جستجوهایی مانند "نکات بهینه‌سازی وب‌سایت" یا "بهترین روش‌های سئو".
  • سئو به‌طور مستقیم بر میزان دسترسی، نفوذ، پایداری مالی و در نهایت، توانایی رسانه در انجام رسالت اطلاع‌رسانی‌اش تأثیر می‌گذارد.

مدیریت فهرست‌ها و استنادها

این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقل‌قول‌ها در سایت‌های دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است. مدیریت نظرات، پاسخ‌گویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایل‌های معتبر در سایت‌های دایرکتوری محلی می‌تواند برجستگی کسب‌وکار شما را افزایش دهد. اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. این پلتفرم همه چیز را به شما ارائه می دهد ابزار ضروری برای تسلط بر خود سئوی محلی، خود را بهینه کنید فایل های شرکت و خود را مدیریت کنید شهرت آنلاین. این که آیا شما به کمک نیاز دارید مدیریت بررسی مشتریاز ایجاد نقل قول OU Génération de leads، BrightLocal دارای ویژگی هایی است که نیازهای شما را برآورده می کند. NAP که شامل مهم‌ترین شاخصه‌های کسب و کار شماست، باید در تمامی صفحات سایت شما رویت شود تا گوگل متوجه شود تمامی آن صفحات متعلق به شماست.

سازگاری سایت‌ها با دستگاه‌های موبایل و تبلت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل نیز محسوب می‌شود. این روزها، تمام طراحان سایت از همان ابتدا به بهینه سازی وب سایت‌ها برای موبایل توجه می‌کنند. اما اگر سایت شما قدیمی است و هنوز برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه نشده است باید زودتر دست به کار شوید. Shailen Lodhia  از EXPRESEOمیگوید رتبه 1 گوگل بدون داشتن نرخ تبدیل مناسب و فروش بالا در سایت بی فایده و بی معنی است.

سئو محلی، کلید طلایی دستیابی به مشتریان بالقوه در محدوده جغرافیایی شماست. با سئو محلی، وب‌سایت شما شانس بیشتری برای دیده شدن در نتایج برتر جستجوی گوگل پیدا می‌کند و این کاربر مستقیماً به شما می‌رسد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که 72٪ از مردم معتقدند که نظرات مثبت در گوگل باعث اطمینان بیشتر به کسب و کارها می‌شود. همچنین، نظرات مثبت مشتریان به گوگل نشان می‌دهد که شما یک کسب و کار معتبر هستید، بنابراین در استراتژی بهینه سازی جستجوی محلی شما تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر فقط یک کار باشد که برای سئوی محلی خود باید انجام دهید، این است که در Google My Business یک حساب ایجاد کنید. GMB (مخفف Google My Business) یک دایرکتوری اینترنتی رایگان است که ساعات، خدمات، اطلاعات تماس، لینک‌های وب‌سایت و توضیحات مختصری درباره کسب و کار شما را به کاربران اینترنتی نمایش می‌دهد.

کارگاه آموزش تولید محتوا در وب

در حالی که نظرات مثبت به تقویت اعتبار شما کمک می‌کند، پاسخگویی به نظرات منفی نیز نشان‌دهنده حرفه‌ای‌گری و اعتمادسازی است. الگوریتم پاسوم که در سال 2016 معرفی شد، مکمل الگوریتم کبوتر است و به شناسایی و مقابله با فهرست‌های کسب‌وکارهای محلی تقلبی یا فریبنده کمک می‌کند. این الگوریتم عواملی مانند ثبات اطلاعات تماس، تطابق بین اطلاعات فهرست و وب‌سایت کسب‌وکار و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برای ارزیابی کیفیت فهرست‌ها بررسی می‌کند. هدف از الگوریتم پاسوم این است که به کاربران در یافتن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد کسب‌وکارهای محلی کمک کند. همچنین این الگوریتم به کسب‌وکارهای بیشتری اجازه می‌دهد تا در نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر در نزدیکی یکدیگر باشند. بسیاری از برندهای آنلاین می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند در نتایج جستجوی محلی گوگل، حتی اگر در بسته‌های محلی ( Local Pack) رتبه نگیرند، دیده شوند.

نمونه کارها

ابزارهای سئو محلی (Local SEO Tools)

علاوه بر این‌که در محتوای خود از اسم شهر خود استفاده می‌کنید بهتر است در نوشتن عنوان‌ها و توضیحات متا هم از اسم شهر خود استفاده کنید. این کار علاوه بر این که باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را در نتایج محلی نشان دهد، باعث می‌شود کاربران و جست‌وجوگران محلی با دیدن اسم شهر روی وب‌سایت شما کلیک کنند و به مشتریان شما تبدیل شوند. وقتی وب‌سایت شما به کاربران محلی نمایش داده شود آن‌ها با دیدن اطلاعات و آدرس شما به معتبر بودن وب‌سایت و کسب‌وکار شما پی می‌برند و خیلی راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و به مشتری کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند.

برای بهره‌برداری بیشتر از نظرات مثبت، بهتر است از مشتریان راضی خود بخواهید نظراتشان را در پلتفرم‌هایی مانند Google MAP ثبت کنند. همچنین، پاسخ دادن به نظرات مثبت و تشکر از مشتریان نشان‌دهنده توجه شما به بازخورد آن‌هاست. با این حال، باید از ایجاد نظرات جعلی خودداری کنید، زیرا گوگل می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و ممکن است منجر به جریمه شود. در کل، نظرات مثبت نه تنها به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. به عبارت دیگر، سئوی محلی محدوده کوچکتری از سئو را در بر می‌گیرد و هدف آن کسب رتبه‌های بالا برای جستجوهای محلی است.

به طور کلی انجام تمام فعالیت‌های سئو در کنار هم موثر هستند و هیچ کدام به تنهایی تاثیرگذار نیستند. در این مقاله از غرفه‌چی به طور کامل در مورد سئو محلی، دلایل اهمیت، تاثیرات و تکنیک‌های آن صحبت کردیم پس با خیال راحت می‌توانید کار خود را شروع کنید و قدم‌های خود را در مسیر تحول دیجیتال کسب‌وکار خود بردارید. گوگل از الگوریتم‌های جداگانه‌ای برای نتایج محلی و ارگانیک خود استفاده می‌کند، اما این الگوریتم‌ها اشتراکات زیادی دارند. درست مانند کسب‌وکارهای محلی، برندهای صرفا آنلاین نیز تلاش می کنند تا گوگل را متقاعد کنند که برای جستجوهای مرتبط، در نتایج جستجو (SERPs) برجسته باشند. لینک سازی خارجی یکی از مواردی است که روی سئو بیرون صفحه تاثیر زیادی دارد. لینک سازی خارجی به شرط این‌که درست و اصولی باشد می‌تواند تاثیر به سزایی روی سئو محلی داشته باشد.

Whitespark Local Citation Finder

کسب و کار چندگانه برای کسب و کارهای در حال رشد که در آن شما می توانید حداکثر 6 سایت را مدیریت کنید، بسیار مناسب است  49 $ در هر ماه . در واقع ، الف سئوی محلی بهینه شده است به شما مزیت رقابتی قابل توجهی می دهد. وقتی در رتبه بندی های محلی از رقبای خود پیشی بگیرید، طبیعتاً فروش شما افزایش می یابد. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد.

با کمک افزونه GrowthBar به‌راحتی‌ می‌توانید به اطلاعاتی نظیر اهمیت کی‌وردها، تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها یا حتی تجزیه و تحلیل تبلیغات کلیکی سایت خود دست پیدا کنید. سئو محلی یا لوکال سئو به این معناست که کسب‌وکارتان را برای جست‌وجوهای محلی بهینه کنید. ویژگی «پیشنهاد خودکار گوگل» (Google Autocomplete) برای سرعت بخشیدن به جستجوهای کاربران با پیش‌بینی کلمات کلیدی مدنظر آن‌ها ساخته شده است.

{

برای هر موقعیت صفحه جدا بزنید

|}

کسب‌وکارهایی که خدمات یا محصولات خود را به صورت محلی ارائه می‌دهند مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌های فیزیکی، و شرکت‌های خدماتی می‌توانند بیشترین بهره را از سئو محلی ببرند. Erick Carlson از سایت WebTechs.Net می گوید که سئو سایت به شدت به کیفیت محتوای تولید شده وابسته است. اگر شما می خواهید که در سئو محلی رتبه بالایی داشته باشید قطعاً به محتوایی بسیار با کیفیت نیاز خواهید داشت. اما اگر شرکتی در منطقه ای فعالیت می کند که شهر های اطراف آن فاقد پنانسیل جمعیت لازم برای تاسیس شعب در آنها می باشد. می توان به جای ایجاد صفحات فرود مختلف ساکنان مگ سئو کلیه مناطق جغرافیایی محدوده مد نظر را در یک صفحه از سایت هدف قرار داد.

این شامل آپلود عکس‌های با کیفیت بالا، اضافه کردن یک توضیحات دقیق کسب‌وکار و مشخص کردن دسته‌های صحیح کسب‌وکار است. برای جلوگیری از این مشکل، به‌طور منظم اطلاعات خود را در پروفایل گوگل مای بیزینس و دیگر پلتفرم‌های آنلاین به‌روزرسانی کنید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. SEO Pro برای آژانس هایی که می توانید تا 100 مکان را مدیریت کنید، ایده آل است  79 $ در هر ماه .

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که الگوریتم های جدید گوکل روی سایت‌هایی که در صفحات مختلف نقشه‌های متعدد و متفاوتی را جاسازی می‌کنند حساس است. این سایت همچنین به شما می‌گوید که در کدام گروه قرار گرفته‌اید و آیا رسانه‌ای در لیستهای خود دارید یا خیر. علاوه بر این،GetListed  همچنین قادر به نشان دادن خطاها در لیستهای اسکن شده، است. جالبترین چیز در مورد این ابزار این است که پیشرفت شما را در حین حرکت ردیابی میکند، حتی اگر مرورگر خود را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید و تا زمانیکه کش (cache) مرورگر خود را پاک نکنید، این ردیابی امکان پذیر است.

{

تولید محتوای محلی

|}

با انفجار از جستجوهای محلی در سراسر جهان، بسیار مهم است که خود را به طور موثر قرار دهید. سئوی محلی یکی از مفاهیمی است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، ترافیک و فروش بیشتر کسب‌وکار شما کمک کند. در این مطلب سعی کردیم تمام جنبه‌های لوکال سئو و تکنیک‌های آن را به‌طور مفصل معرفی کنیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید و خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. از دست دادن کاربران و جست‌وجوگران محلی می‌تواند باعث شود موقعیت‌های خوبی را برای جذب کاربران و مشتریان بیشتر از دست بدهید و بازار فروش آنلاین را به رقیبان خود بسپارید.

از سال ۲۰۱۴، با تمرکز گوگل روی مفهومی به اسم «سئوی محلی»، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل محلی هم می‌توانند در نتایج گوگل دیده شوند و از این طریق مشتری جذب کنند. در این مقاله تریبون، درباره‌ اینکه سئو محلی چیست و چه کمکی به کاربران می‌کند، صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه، چندین مرحله ساده برای آماده‌سازی وبسایت در جستجوی محلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید. سئوی محلی با گوگل مپ آغاز می‌شود که باید آدرس شرکت خود را در آن ثبت کنید. اطلاعات تماس و مکان شما به‌روز باشد تا آنجا که شما بر روی Google maps و جستجوها ظاهر شوید.

در واقع کسب و کاری که با این کلمات به صفحه و لینک اول گوگل بیاید، از “قدرت سئو محلی” استفاده کرده است. هر صفحه از محتوای وب‌سایت فرصتی برای ایندکس شدن، هدف‌گذاری کلمات کلیدی مرتبط با مناطق جغرافیایی و حوزه تخصصی کسب و کار و یافته شدن توسط کاربران در صفحه نتایج جستجوها در موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل، بهینه‌سازی محتوای صفحه‌های وب‌سایت بر اساس اصول سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. از قابلیت تکمیل خودکار گوگل یا یک ابزار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی کمک بگیرید و عبارات پرجستجو و کاربردی را مطابق با نام شهر خود پیدا کنید.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد