چنین داده هایی برای بهبود وضعیت صفحات مختلف سایت و لندینگ ها بسیار مفید است. همچنین کمک می کند که بتوانید بهترین محل درج انواع تبلیغات بنری و نمایشی و … را تشخیص دهید. اگر قصد اجرای بازاریابی هدفمند، قابل ارزیابی و سنجش، باصرفه مگ سئو از نظر اقتصادی و … را دارید، شیوه دیجیتال قطعا راهکار مناسبی برای شماست. این ویژگی ها، موجب شده تا دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب و کار مورد توجه متخصصان و مدیران قرار بگیرد. هانیکا وب
مهمترین مسئله در مورد ابزار دیجیتال مارکتینگ سی آر ام هاب اسپات رایگان بودن آن است. بهطور کلی، دیجیتال مارکتینگ به سمت استفاده بیشتر از فناوریهای نوین و تحلیلهای دادهمحور حرکت میکند و کسب و کارهایی که بتوانند با این روندها همگام شوند، موفقتر خواهند بود. در پایان یکی دیگر از ابزارهای مرتبط با ایمیل مارکتینگ، استفاده از سرویس SMTP است. به کمک این ابزار میتوانید نرمافزار CRM یا سایتساز خود مانند وردپرس را به فرآیند خودکار ارسال ایمیل مجهز کنید. جملهی «شما نمیتوانید چیزی را که اندازهگیری نمیکنید مدیریت کنید» معمولا در دنیای کسبوکار شنیده میشود. نتایج قابل اندازهگیری با استفاده از ابزارهای تحلیلی به بازاریابان امکان تحلیل و بهبود را میدهد.
علاوه بر این تمامی دیتایی که از شبکه های اجتماعی تان نیاز دارید مانند نرخ اینگیجمنت و میزان بازدید و… در قالب یک گزارش PDF برای شما آماده می شود. همچنین اگر بین حجم جست و جو (search volume) دو یا چند کلمه کلیدی شک داشتید با استفاده از این ابزار به راحتی میتوانید تعداد جست و جوی کلمات را با یکدیگر مقایسه کنید. گوگل در سالهای اخیر برای این نیاز هم سرویسی به نام دیتا استودیو ایجاد و معرفی کرد. ابزار keyword eveywhere نام افزونهای قابل نصب روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. این افزونه لیستی از کلیدواژههای مرتبط همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه در کنار نتایج جستجو در گوگل نمایش میدهد.
به لطف اینترنت و البته ابزارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ، در هر جایی و هر زمانی از شبانهروز میتوانید به آسانی به دادههای کمپینی که راهاندازی کردهاید دسترسی پیدا کنید و میزان موفقیت آن را رصد کنید. برای این کار هم فقط باید یک گوشی هوشمند یا تبلت یا هر کامپیوتری که قابلیت دسترسی به اینترنت داشته باشد را در اختیار داشته باشید. تا زمانی که کسب و کار کوچکی دارید و با تعداد مشتریان کمی کار می کنید، احتمالا شرایط سختی نخواهید داشت. اینجا، اهمیت استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتری یا CRM افزایش می یابد.
حتما شما هم روزانه تعدادی پیامک که با هدف تبلیغ انجام می شوند را دریافت کرده اید. شما هم می توانید یکی از افرادی باشید که می توانند این اس ام اس ها را ارسال کنند. شما می توانید با چند کلیک اقدام به ارسال اس ام اس مورد نظر خود برای ده ها هزار نفر نمایید اما لحظه ای از زمان خود را هدر ندهید. سامانه اس ام اس و یا سامانه پیامک بستری مناسب را برای ارسال پیامک در کمترین زمان و مدیریت آنها فراهم آورده است. همچنین، Adobe Spark دارای قابلیت شخصیسازی برندینگ بوده و کاربران میتوانند لوگو، رنگهای سازمانی و فونتهای برند خود را به طراحیها اضافه کنند.
یکی از سادهترین راهها برای بهبود پشتیبانی از مشتریان، افزودن چت زنده به وبسایتتان است، چون در این صورت مشتریان به صورت آنی میتوانند پاسخ سوالات و مشکلاتشان را از شما بپرسند. اگه بهدرستی از اون استفاده کنید، میتونید روندهایی رو ببینید که واقعاً میتوانند به شما در پیدا کردن ایده محتوا، تبلیغات، سئو و تقریباً هر جنبه دیگری از دیجیتال مارکتینگ باز کنند. این ابزار دارای نسخه موبایلی هست که میتونه با گوشیهای هوشمند مبتنی بر iOS یا اندروید استفاده شود. شما باید از همان روز اول شروع به ایجاد لیست ایمیل خود کنید تا بتونید در کمپینهای مختلف بازاریابی دیجیتال از اونها استفاده کنید.
ابزار یواست سئو یکی از محبوب ترین افزونه هایی است که بسیاری از مارکترها از آن استفاده می کنند. این افزونه یک ابزار عالی است که با آن می توانید محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و به سئو وب سایت کمک شایانی می کند. به وسیله یواست می توانید کلمات کلیدی تان را برای افزایش رنک وب سایت مدیریت کنید و یا لینک های داخلی و URL محتواها را تنظیم کنید. این افزونه هر دو هفته یک بار بر اساس الگوریتم های گوگل آپدیت می شود و بنابراین داشتن این افزونه برای اقدامات سئو و به روز بودن تلاش هایتان بسیار ضروری است. هوت سوت یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما اجازه می دهد محتوایتان را در ان آماده کنید و طبق زمان دلخواه ارسال آن را اتوماتیک کنید و حتی طوری آن را تنظیم کنید که هفته ها بعد ارسال شود.
ابزارهای تحلیلی وبسایت، بررسی رتبه سایت، تحلیل کلمات کلیدی، کراول سایت و تحلیل بکلینک از جمله ابزارهای لازم برای سئو سایت هستند. این ابزار به کاربران اجازه میدهد تا حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی را به یکدیگر متصل کنند. برای مثال تصویری را در اینستاگرام پست میکنید و قبلا در IFTTT حساب کاربری اینستاگرام خود را با حساب کاربری توییتر متصل کردهاید.
ترلو قابلیت اتصال به سرویسهای بیشتری دارد اما تسکولو امکان تماس ویدیویی و مدیریت پروژه بیشتری را فراهم میکند. بخشی از خدمات تبلیغاتی صباویژن تبلیغات کلیکی در حدود ۱۴ هزار وبسایت ایرانی است. طبق توضیحات نوشته در وبسایت صباوبژن، سیستم تبلیغاتی آنها کلیکها و بازدیدهای غیرواقعی را شناسایی میکند و به همین دلیل کارایی بالایی دارد.
اگر توسعه دهنده اپلیکیشن هستید یا خودتان یک اپلیکیشن دارید به راحتی توسط این ابزار می توانید موقعیت اپلیکیشن تان را در میان اپ های دیگر مشخص کنید و امتیاز رقبایتان را در آن ببینید. جالب ترین ویژگی این ابزار App Search Optimization است که رنک اپ شما را در اپ استور و گوگل پلی بر اساس کلمات کلیدی خاص نشان می دهد. بیشترین نرخ تبدیل مربوط به سایتهایی است که سرعت بارگذاری آنها بین 0 تا 2 ثانیه است. با توجه به این آمار و ارقام، لازم است سرعت سایت خود را تا حد امکان افزایش دهیم.
اگر به دنبال تقویت حضور آنلاین خود هستید، Ahrefs یک ابزار ضروری برای شما میباشد. Google Analytics یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما امکان میدهد تا رفتار کاربران را در وبسایت خود تحلیل کنید. این ابزار اطلاعات دقیقی درباره تعداد بازدیدها، زمان حضور کاربران در سایت، نرخ پرش و مسیرهای ورود و خروج کاربران ارائه میدهد.
مواقعی هست که یک سری دیتا را جمع آوری کرده اید و می خواهید آن را در قالب گزارش تهیه کنید اما سر درگم می شوید. این ابزار داده های خام شما را می گیرد و آن را به اطلاعات معنی دار تبدیل می کند و به صورت یک گزارش شامل نمودار و جداول مختلف به شما تحویل می دهد تا در جلسات تان به راحتی از ان استفاده کنید. هرچقدر امکان ارتباط و تماس با مشتریان را آسانتر کنید، احتمال خرید از شما بیشتر میشود. اگر مشتری مجبور شود برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او جواب دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل کرده است.
سرویسدهندههای تحریم کننده به دامنههای ir خدمات نمیدهند یا ثبتنام ایرانیان را غیرممکن کردهاند. برای بعضی سرویسها، راههای دور زدن وجود دارد و بعضی به محض این که مشخص شود از داخل ایران از خدماتشان استفاده میکنید، سرویس شما را لغو میکنند. Zapier بازاریابان را قادر میسازد تا با اتصال برنامهها و خدمات مختلف، کارهای تکراری را خودکار کنند. بافر با رابط کاربر پسند خود برای مشاغلی که به دنبال ساده سازی فرآیندهای مدیریت رسانه های اجتماعی خود هستند و در عین حال دسترسی و تعامل را به حداکثر می رساند ایده آل است. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود.
حتی اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، اما باز هم تلاش این تیم بر این است تا برای هر ریال کسب و کار، برنامه ریزی هدفمندی داشته باشد. به همین دلیل است که استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ امری لازم است. یک ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب برای بازاریابی ایمیل به شما این امکان را میدهد که الگوهای خود را شخصیسازی کنید، کمپینهای قطرهای را اتومات کنید و بهسادگی نتایج را دنبال کنید. Keyword Planner با دسترسی به پایگاه داده داخلی کلمات کلیدی گوگل و ارائه بینش در مورد روندهای جستجو، به کاربران کمک میکند کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کنند، بودجه تبلیغاتی تعیین کنند و لیست کلمات کلیدی خود را به طور موثر اصلاح کنند. علاوه بر این، تبلیغات بینگ ویژگیهایی مانند تبلیغات محصول، تبلیغات محتوا و فیلترهای هدف را ارائه میدهد که به تبلیغ کنندگان این امکان را میدهد که کمپینهای خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنند و عملکرد تبلیغات خود را بهینه کنند.
زمانی که وب سایت کسب و کار شما از رتبه خوبی برخوردار باشد، احتمال دیده شدن آن افزایش پیدا می کند و در نتیجه میزان فروش شما بالا می رود. به بیانی ساده تر، رتبه وب سایت نشاندهنده میزان موفقیت شما در دیجیتال مارکتینگ است. در این بخش می خواهیم چند راهکار برای افزایش رتبه وب سایت به شما معرفی کنیم. اگر قرار باشد میزان موفقیت یک دیجیتال مارکتر را بررسی کنیم باید به تعداد ابزارهایی مراجعه کنیم که بدان ها تسلط دارد. هر چه تعداد این ابزارها بیشتر باشد، یقینا پیامدهای مثبت تری در انتظار کسب و کار شما خواهد بود.
Semrush یک ابزار دیجیتال مارکتینگ جامع و یکپارچه است که در زمینههای بازاریابی محتوایی، تحقیق کلمات کلیدی و سئو، کمپپینهای ppc و شبکههای اجتماعی ابزارهایی ارائه میدهد. نیازی به گفتن نیست که سئو باید یکی از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشه زیرا یک استراتژی سئوی خوب میتونه برای مدت بسیار طولانی ترافیک رایگان برای شما به ارمغان بیاره. ابزاهای سئو رو در سه دسته تحقیق کلمات کلیدی، سرعت سایت و تحلیلی بررسی کردیم تا بتونید بهترین اونهارو انتخاب کنید. بازاریابی آنلاین به کمک ابزارها امکان پذیر هست و بدون ابزار نمیشه حرفی زد.
این ابزارها، از جمله سئو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ، به برندها این امکان را میدهند که با مخاطبان هدف خود به شیوه ای مؤثر و کارآمد تعامل برقرار کنند. Clearscope یک ابزار دیجیتال مارکتینگ برای SEO و مخصوص بهینه سازی محتواست که رویکرد کسبوکارها به بازاریابی محتوایی را تغییر میدهد. این ابزار بازاریابی به نویسندگان، بازاریابان و استراتژیستهای سئو کمک میکند تا با استفاده از اطلاعات آنی درباره آنچه رقبا انجام میدهند، محتوای بهینهسازی شده تولید کنند. وقتی صحبت SEO در میان است، سرعت بارگذاری سایت به یکی از مهمترین عاملها در رتبه گرفتن صفحه وب سایت شما تبدیل میشود! چون گوگل دوست ندارد صفحهای را به کاربرانش پیشنهاد دهد که سرعت لود پایین و عملکرد نامناسبی دارد!
شما میتوانید با انجام تکنیکهایی نرخ تبدیل را افزایش دهید؛ یعنی مشتریان بیشتری را متقاعد کنید که عمل مورد نظر شما را انجام دهند. وردپرس یکی از مشهورترین و در حین حال پرکاربردترین سیستمهای مدیریت محتوا در جهان است. وردپرس به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش برنامهنویسی بتوانید وبسایت خود را راهاندازی کرده و محصولات خود را در کنار محتوای اختصاصی خودتان به کاربران عرضه کنید. وردپرس یکی از بهترین و مورد استقبالترین سیستمهای مدیریت محتوا است که به راهاندازی وبسایتهای زیادی کمک کرده است؛ به همین دلیل به عنوان برترین ابزار انتشار محتوا در نظر گرفته شده است. لملیست تمرکز اصلی خود را روی فرایند تحویل ایمیل به کاربر گذاشته است. به این صورت که بهترین زمان برای ارسال به مخاطب را به شما پیشنهاد داده تا بیشترین نرخ بازشدن ایمیل و کلیک را داشته باشید.
با استفاده از این دادهها، میتوانید استراتژیهای خود را بر اساس نیازهای واقعی مشتریان تنظیم کنید. شما میتوانید اثر بخشی کمپینهای تبلیغاتی خود را بررسی کرده و بفهمید کدام کانالها بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت میکنند. این ویژگی به خصوص برای بهینه سازی هزینههای تبلیغاتی بسیار مهم است. SEMrush یکی از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که برای تحلیل رقبا و بهینه سازی عملکرد استراتژیهای SEO، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی محتوایی استفاده میشود. این ابزار به شما امکان میدهد تا موقعیت کلمات کلیدی وبسایت خود و رقبا را در نتایج جستجو بررسی کنید.
ویژگی خاص Moz Open Site Explorer این است که نمای کلی از تمام لینکهای ورودی و خروجی، URL وارد شده فراهم میکند. این ابزار به کاربران اجازه میدهد پروفایل لینک خود و رقبا را مشاهده کنند. تعدادی ویژگی دیگر مانند «Keywords Explorer» در این ابزار وجود دارد که با استفاده از آن متوجه میشوید کدام کلمات کلیدی برای شما بهینهتر هستند. Ahrefs پذیرای بازخورد کاربران است و مقالات مفید و متعددی در زمینه سئو ارائه میدهد. سئو هنوز هم یکی از قدرتمندترین کانالهای جذب کاربره، اما نه با روشهای قدیمی. ابزارهای سئو در سال 2025 باید مجهز به هوش مصنوعی باشن، بتونن ساختار محتوا رو تحلیل کنن، رفتار رقبا رو بررسی کنن و حتی عملکرد صفحه رو در موبایل و دسکتاپ جداگانه بسنجن.
داشتن مجموعهای از ابزارهای نرمافزاری برای مدیریت داده، محتوا و دیجیتال مارکتینگ ضروری است. ابزار مارکتینگ به شما اطلاعاتی درباره سفر مشتری، پرسوناها، نرخ تبدیل و بسیاری موارد دیگر میدهد تا بتوانید با تصمیمگیری و اقدام صحیح از رقبا پیشی بگیرید. علاوه بر ابزارهای تحلیلی، بسیاری ابزارهای دیگر برای مدیریت شبکههای اجتماعی و طراحی گرافیکی وجود دارند که به موفقیت کسب و کار کمک میکنند. این مطلب به ابزار مارکتینگ اختصاص دارد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تحلیلی، گرافیکی، محتوا و سئو را در آن شرح میدهیم. امروزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک عامل مهم در پیشرفت کسب و کارها شناخته میشود. درواقع امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ تنها با ارتقا برند خود از طریق دیجیتال مارکتینگ میتوانند در میان سیل عظیمی از رقبا دوام بیاورند.
با ارائه پیشنهادهای بلادرنگ در مورد استفاده از کلمه کلیدی، خوانایی و بهینه سازی ابرداده به سئوی درون صفحه کمک می کند. با معرفی تجزیه و تحلیل شکاف محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، Ahrefs به کاربران اجازه می دهد فرصت های از دست رفته را کشف کنند و محتوایی را ایجاد کنند که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود و اثربخشی آن را بیشتر افزایش دهد. ویژگیهای ارتقا یافته این پلتفرم اکنون شامل تجزیه و تحلیل احساسات پیشرفته و پیشنهادات محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی است که به بازاریابان کمک میکند تا پستهای جذابتری ایجاد کنند. HubSpot این پلتفرم جامع ابزارهایی را برای بازاریابی ورودی، فروش و خدمات مشتری، همه زیر یک سقف ارائه می دهد. آخرین نسخه این پلتفرم شامل تجزیه و تحلیل های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است که به بازاریابان امکان می دهد تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرند.
این افزونه یک ابزار دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود که امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد تا محتوای خود را با بالاترین سطح استانداردهای سئو و خوانایی مطابقت دهید. بعضی اوقات تغییر رنگ دکمهای که از کاربر میخواهد تا اقدامی را انجام دهد، میتواند باعث افزایش نرخ تبدیل و یا حتی کاهش نرخ پرش (یعنی کاربران به محض ورود به صفحهای از وبسایت شما، آن را ترک کنند) کاربران شود. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ این حوزه به کسبوکارها کمک میکنند تا میزان نرخ تبدیل را به بالاترین حد مورد نظر برسانند. تقریباً نیمی از ورودیهای وبسایتها را کاربرانی تشکیل میدهند که کلمه یا کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کردهاند.
استفاده از Google Analytics در کنار شناخت صحیح ابزارهای بازاریابی نظیر پروموشن، کمک شایانی به بهبود نرخ تبدیل و افزایش تعامل کاربران خواهد کرد. اگر میخواهید بهطوردقیق بدانید پروموشن چیست، به بخش بلاگهای سایت مراجعه کنید. خدمات سئو سایت به بهبود رتبه در گوگل، افزایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان هدف کمک میکند و با استراتژیهای حرفهای، فروش و visibility برند شما را بهبود میبخشد. KeywordShitter یک ابزار کلیدواژه انبوه است که برای متخصصان SEO و PPC طراحی شده است تا مقدار زیادی ایده برای کلمات کلیدی برای استفاده در کمپینهای تبلیغاتی گوگل یا استراتژیهای سئو ایجاد کند. تمرکز AdRoll بر آگاهی از برند، هدف گذاری مجدد و انواع تبلیغات، آن را به عنوان یک پلتفرم ارزشمند برای کسب و کارهایی که به دنبال بهینه سازی تلاشهای تبلیغاتی PPC و به حداکثر رساندن حضور آنلاین خود هستند، قرار میدهد. Facebook Ads Manager به عنوان یک راه حل جامع برای مدیریت موثر تبلیغات PPC و دستیابی به مخاطبان مناسب در چندین پلتفرم عمل میکند.
نتیجه چنین فعالیتی، تارگت کردن دقیق کاربران، گردآوری اطلاعات از فعالیت آنان و برنامه ریزی برای تبلیغات شخصی سازی شده جهت بالا بردن اثربخشی است. یوتیوب یا لینکدین ادز نمونه هایی از این مدل تبلیغات بین المللی هستند. البته متا نیز از این رقابت دور نیست؛ اتفاقا تبلیغات کلیکی فیسبوک یکی از کارآمدترین و کامل ترین ابزارها برای اجرای کمپین PPC در سوشال مدیاست. نکته حائز اهمیت در مورد استفاده از سرویس های تبلیغ کلیکی همچون گوگل ادز، آن است که نمایش تبلیغات رایگان است.
البته برای هر شبکه اجتماعی باید متناسب با کاربرد و مخاطبان آن محتوا تولید شود و برای مثال محتوای اینستاگرام مناسب لینکدین نیست. پنل ایمیل مارکتینگ پاکت، ابزاری کاملا فارسی است که قالبهای آماده متنوعی به کاربران ارائه میدهد. تست A/B، ویرایشگر Drag & Drop، گزارشدهی و طراحی قالب با استفاده از HTML، امکانات دیگر این سرویس بازاریابی است. رقابت در فضای دیجیتال هر لحظه در حال شدن گرفتن است و این موضوع به خصوص برای کسب و کارهای نوپا دلهرهآور است. به این منظور، در ادامه ابزارهای تحلیلی برای سئو وبسایت را مطرح میکنیم. مهمه که ابزار رو براساس تجربه کاربری، قیمت، امکان رشد همراه با تیم، و قابلیت ادغام با ابزارهای دیگه انتخاب کنی.
این ابزار از مجموعهای از با قالبهای آماده دارد که به کاربران کمک میکند محتوای جذاب و خلاقانه برای کمپینهای بازاریابی و رسانههای اجتماعی تولید کنند. یکی از قابلیتهای ویژه Adobe Spark، هماهنگی با سایر نرمافزارهای Adobe مانند Photoshop و Illustrator است که امکان ویرایش پیشرفتهتر را برای کاربران حرفهای فراهم میسازد. یکی از بهترین ابزارهای تحلیل وبسایت و وضعیت بازدیدها، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است.
عوامل زیادی هستند که بر سرعت یک صفحه خاص تأثیر میگذارند، مثلا حجم و نوع محتوا، نحوه اتصال، نوع دستگاه، سیستم عامل و نوع مرورگر، به همین خاطر بهتر است تا از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مخصوص برای تست سرعت سایت استفاده کنید. منظور از سئوی فنی یا تکنیکال این است که الزامات فنی موتور جستجوی گوگل را برای وب سایتتان رعایت کنید تا بتوانید در صفحهی نتایج جستجوی گوگل رتبهی خوبی به دست آورید. عناصر مهم سئوی فنی شامل کرول کردن، ایندکس شدن، رندرینگ و معماری وبسایت است. در ادامه ما لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای سئوی فنی یا تکنیکال را آوردهایم.
از سوی دیگر، ابزارهای تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادز فرصتهای بینظیری برای جذب مخاطب هدفمند و افزایش فروش فراهم میکنند. با این حال، مدیریت بودجه و تحلیل بازدهی این تبلیغات میتواند چالشبرانگیز باشد و نیاز به تجربه و آگاهی از روندهای بازار دارد. به کمک این ابزار می توانید تجربه کاربری مخاطبان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. اینکه چه تعداد کاربر به دلیل کند بودن سرعت بارگذاری وبسایت، وبسایت شما را ترک کرده اند و اساسا چه تجربه ای از حضور در فضای وبسایت شما داشته اند. جی تی متریکس یکی از بهترین ابزار های لازم برای دیجیتال مارکتینگ در زمینه تست سرعت است. این ابزار آمار دقیقی از سرعت بارگذاری بخش های مختلف وبسایت به شما می دهد.
همه اینها نشون میده که ابزار، دیگه یک گزینه نیست؛ یک ضرورت حرفهایه. در دنیایی که رقبای تو با کمک هوش مصنوعی، تحلیل لحظهای و محتوای هدفمند در حال جذب کاربر هستن، تو هم باید بدونی دقیقاً به چه ابزارهایی نیاز داری تا عقب نیفتی. ما سعی کرده ایم 15 ابزار دیجیتال مارکتینگ برتر که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند را بدون ترتیب خاصی برایتان معرفی کنیم.
اگر درگیر بهینه سازی سایت و آموزش سئو علاقمندید، حتما به دوره سئوباکس ژاکت آکادمی سر بزنید و سرفصلهای آن را مشاهده کنید. این ابزار رابط کاربری سادهای برای تحقیق کلمات کلیدی دارد، {سئو مگ|} همچنین به کاربران اجازه میدهد تا رتبه صفحات محتوای خود را ردیابی کنند. از دیگر امکانات Mangools میتوان به تجزیه و تحلیل لینک، ابزاری برای سنجش دامین آتوریتی و گزارش بکلینکهای سایر وبسایتها، اشاره کرد.
{یکی از ابزارهای ساده و رایگان برای جستجو کلمات کلیدی، کیورد شیتر (Keywordshitter) نام دارد. برای استفاده از این ابزار سئو، کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادری که در تصویر مشاهده میکنید، وارد کنید. در نهایت این ابزار، لیستی از بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد. کدهای اسکیما کدهایی برای نشانهگذاری صفحات با هدف درک شدن توسط موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالبهای خاص است. مثلاً با کد اسکیما به گوگل میگویید این مقاله درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.
اینجاست که میتوانید نقاط قوت و ضعف برند خود را پیدا کرده و با برطرف کردن نقاط ضعف، توجه کاربران بیشتری را جلب کنید و همچنین فروش خود را نیز افزایش دهید. یکی از ویژگیهای جذاب Canva، وجود کتابخانهای بزرگ از عناصر گرافیکی، فونتها، تصاویر و ویدئوهای آماده است که به شخصیسازی طراحیها کمک میکند؛ همچنین، قابلیت همکاری تیمی و اشتراکگذاری سریع فایلها از سایر ویژگیهای مهم این ابزار است. Canva دارای نسخه رایگان با امکانات پایه است، اما برای دسترسی به ویژگیهای پیشرفته مانند رنگهای برند، فونتهای اختصاصی و قالبهای حرفهای، نیاز به اشتراک پولی دارد.
{بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای کاربران نیازمند استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مربوط به این بخش هستید. در ادامه بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تجزیه و تحلیل داده را خواهیم آورد. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای همه کسبوکارها اهمیت فوقالعاده ویژهای دارد. یکی از شاخههای دیجیتال مارکتینگ که میبایست توجه گستردهای به آن صورت بگیرد، طراحی گرافیکی است. این حوزه شامل ساخت اینفوگرافیک، ویدئوگرافی و غیره و انتشار آنها در شبکههای مختلف اجتماعی مختلف میباشد.
این ابزار کاملا رایگان است و استفاده از آن برای هر صاحب وبسایتی ضروری است تا حضور آنلاین خود را بهتر مدیریت کند. فیسبوک برای ارائه یک ابزار مدیریت خانگی کار بسیار جالبی کرده است، اما شبکههای اجتماعی شما احتمالا فراتر از یک پلتفرم باشند. اینکه بتوانید بین زمانبندی پست خود و بازبینی معیارهای عملکردی خود در تمام صفحات شبکههای اجتماعی خود تعادل برقرار کنید اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه ابزار دیجیتال مارکتینگ فراوانی در بازار هستند که به بازاریابان دیجیتال کمک میکنند. گوگل ادز ابزار تبلیغات آنلاین است که هزینه اش به ازای هر کلیکی که از سوی کاربر صورت می گیرد محاسبه می شود. این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید محصول یا سرویس تان را اول صفحه سرچ گوگل ارائه دهید.