هر آنچه که باید در مورد اتوماسیون فروش بدانید ایوسی

اتوماسیون فرآیندهای فروش (Sales Automation)

مشاور CRM باید تجربه کافی در زمینه پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی سیستم‌های CRM داشته باشد. او باید با چالش‌های مختلف پیاده‌سازی آشنا بوده و راهکارهای مناسبی برای حل آن‌ها ارائه دهد. در این بخش، به بررسی چندین نرم‌افزار اتوماسیون کسب‌وکار که در سال ۲۰۲۴ محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند می‌پردازیم. نرم‌افزارهای اتوماسیون کسب‌وکار به چندین دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند.در این بخش، برخی از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها را معرفی می‌کنیم. بیاید تا باهم فروش رو بالاتر ببریم، تجربه مشتریان خودمونو بهتر کنیم، داده ها و اطلاعات را یکپارچه کنیم و از اوقاتی که در سر کار می گذرانیم لذت ببریم. هنگام خرید CRM، باید به قابلیت‌هایی مانند یکپارچگی با سایر ابزارهای فروش، کاربرپسند بودن و امکان سفارشی‌سازی توجه کرد.

هرچه اطلاعات بیشتری از مشتری‌ها داشته باشید، ایجاد ارتباط هم راحتتر و موثرتر میشه. پلتفرم‌های جمع‌آوری داده توی این مرحله خیلی کارایی دارن و به کمک اونها می‌تونید اطلاعات مشتری‌ها رو جمع کنید. در میان انبوهی از اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه، این که کدام یکی را برای استفاده و بهره وری انتخاب کنید موضوع مهمی است. در ادامه قبل از هر چیزی یک لیست کامل از نرم افزار های برنامه ریزی را برایتان لیست کردیم... هنگامی که عملیات فروش شما شفاف و هماهنگ باشد، جذب و آموزش نیروهای فروش جدید بسیار آسان تر می‌شود. آنها بدون نیاز به صرف ساعت‌های زیادی برای کارهای اداری، زمان بیشتری برای آشنایی با شرکت و محصولات آن خواهند داشت.

مراحل پیاده‌سازی اتوماسیون فروش چیست؟

اما تحقیقات موسسه جهانی مکینزی نشان داده یک سوم فعالیت‌های عملیات فروش را می‌توان خودکار کرد. این به این معنی است که فرصت بزرگی برای صرفه جویی در وقت فروشندگان و در عین حال ایجاد یک فرآیند فروش روان تر و کارآمدتر وجود دارد. اولین و مهم‌ترین گام در سیستم سازی در فروش، شناخت مشتریان بالقوه و تحلیل بازار هدف است.

در یک کلام اتوماسیون فروش یعنی مکانیزه و اتوماتیک کردن کارهای تکراری و وقت‌گیر. حالا که یه ابزار مناسب برای اتوماسیون فرآیند فروش انتخاب کردید، می‌رسیم به مرحله پیاده سازی اتوماسیون. به زبون ساده اتوماسیون فروش یعنی مکانیزه و اتوماتیک کردن کارهای تکراری و وقت گیر. پلتفرمی یکپارچه برای اتوماسیون ارسال ایمیل و فعالیت در توییتر و لینکدین که ساده، امن و قابل اطمینان است.

با استفاده از ابزار زمان‌بندی جلسه و قرار ملاقات، می‌توانید این تعاملات را کمتر گیج‌کننده و کارآمدتر کنید. اینها با ارسال پیوندی به برنامه شما برای مشتری بالقوه کار می کنند، و به آنها اجازه می دهد یک بازه زمانی در دسترس را انتخاب کنند که برای آنها مناسب است. علاوه بر این، اتوماسیون فروش به متحد کردن تیم فروش شما کمک می کند و داده های ثابت را تضمین می کند. ناهماهنگی ها می تواند منجر به اطلاعات تکراری شود که می تواند محاسبات شما را نادیده بگیرد و یک اثر دومینو ایجاد کند که بر تجارت شما تأثیر منفی می گذارد. با کاهش خطر مغایرت و خطای انسانی، می توانید از صحت داده های خود اطمینان حاصل کنید. اتوماسیون فروش مزایای بسیار دیگری دارد که می تواند به افزایش تلاش های فروش شما و افزایش سود شما کمک کند.

ابزارهای جستجوی خودکار همچنین می‌توانند سرنخ‌ها را امتیازدهی کنند، بنابراین تیم شما می‌توانند روی امیدوارکننده ترین سرنخ‌ها تمرکز کنند، به جای اینکه وقت خود را صرف سرنخ‌هایی کنند که احتمال کمتری برای خرید دارند. بله، اتوماسیون فروش می‌تواند به کسب و کارهای کوچک نیز کمک کند تا منابع خود را بهتر مدیریت کنند، بهره‌وری خود را افزایش دهند و فرآیندهای فروش خود را بهبود بخشند. این سیستم‌ها انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند بر اساس نیازهای خاص هر کسب و کار سفارشی‌سازی شوند.

برخی از پلتفرم‌های اتوماسیون فروش به کاربران امکان می‌دهند گزارش‌ها را در به صورت لحظه‌ای ایجاد کنند و سپس آنها را برای گروه‌ها یا افراد مختلف ارسال کنند. بنابراین، هر کس فقط گزارش‌هایی را دریافت می‌کند که مربوط به کار او است. مشتریان بالقوه به راحتی می‌توانند تقویم تاریخ‌ها و زمان‌های در دسترس نماینده فروش شما را مشاهده کنند و موردی را که برای آنها مناسب تر است انتخاب کنند. نرم‌افزار به طور خودکار در دسترس بودن را به روز می‌کند و جلسه جدید را به تقویم نماینده فروش شما اضافه می‌کند. اتوماسیون فروش وظایف تکراری را سریعتر از انسان انجام می‌دهد، بدون اینکه خطر خستگی، بی حوصلگی یا حواس پرتی وجود داشته باشد. آنها همچنین به کاهش هر گونه خطای انسانی بالقوه در حین پردازش و مدیریت حجم عظیمی از داده‌ها کمک می‌کنند.

از طریق سیستم تأیید انعطاف پذیر، فرآیندهای کسب و کار خود را مانند هزینه، معامله، تخفیف، پیشنهادات تبلیغاتی و ... سابقه کاری مشاور CRM نشان‌دهنده میزان موفقیت او در پروژه‌های قبلی است. بررسی نمونه کارها و دریافت بازخورد از مشتریان قبلی می‌تواند به شما در انتخاب مشاور مناسب کمک کند.

هر چه این فرآیند بهینه‌تر باشد، کسب‌وکار می‌تواند مشتریان بیشتری را حفظ کرده و سودآوری خود را افزایش دهد. با استفاده از سیستم‌های CRM، نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی و ابزارهای مدیریت وظایف، کسب و کارها می‌توانند فرآیندهای فروش خود را به صورت خودکار انجام دهند، ارتباطات با مشتریان را بهبود بخشند و بهره‌وری کلی را افزایش دهند. استفاده از تکنیک‌های نوین در مدیریت زمان و منابع فروش، یکی از مزایای اصلی اتوماسیون فروش است.

نرم مگ سئو افزار CRM به شما امکان می دهد مخاطبان خود را در یک مکان متمرکز مدیریت کنید و به شما امکان می دهد تا تعاملات با مشتریان را پیگیری کنید و اطلاعات مشتری را سازماندهی کنید. در حالی که یک CRM اغلب به عنوان یک مخزن برای داده های مشتری شناخته می شود، همچنین می تواند وظایف فروش خاصی را برای افزایش شخصی سازی، پرورش سرنخ ها، افزایش کارایی و ایجاد درآمد بیشتر خودکار کند. با افزایش تعداد مشتریان و پیچیده‌تر شدن ردیابی روند فعالیت آنها، چگونه این امکان وجود دارد سیستم‌های شرکت ساده و کارآمد باقی بمانند؟ راه‌حل کلیدی، اتوماسیون CRM است.

پرخواننده‌ترین کتاب کریس کرافت در فروش که به شما کمک می‌کند با ساخت رابطه با خریداران دنیای جدیدی در فروش تجربه کنید. اگر با اتوماسیون فروش آشنایی ندارید، در این مقاله تمام اطلاعات لازم درباره اتوماسیون فروش را در اختیارتان می‌گذاریم. حتی اگر می‌دانید اتوماسیون فروش چیست، باز هم این مقاله مطالب مفیدی دارد که حتما به دردتان می‌خورد. فرآیندهای ناپیوسته می تواند یادگیری سریع رموز کار را برای استخدام کنندگان جدید دشوار کند.

این ابزار شبیه مرکز چرخه که همه‌ی پره‌ها به اون وصل هستن و با حرکت کردنش، چرخ به حرکت در میاد. سیستم‌سازی گزارش‌دهی و تحلیل عملکرد فروش، یک روش برای استفاده از فناوری به منظور ساده‌سازی فرآیند جمع‌آوری و تحلیل داده‌های فروش است. چندین نرم‌افزار برای سیستم‌سازی پیگیری سرنخ‌های فروش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نرم‌افزارها کاربردهای متنوعی مثل جمع‌آوری سرنخ، امتیازدهی به سرنخ، پرورش سرنخ و آنالیز آنها را فراهم می‌کنند. پس از مشخص کردن نیازهای خود، باید تحقیق کنید و نرم افزارهای مختلف اتوماسیون بازاریابی و فروش را بررسی کنید.

داستان‌های موفقیت مشتریان دیدار

پس از بررسی گزینه‌های مختلف، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد. قیف فروش چیست و چه تفاوتی با کاریز فروش دارد؟ قیف فروش (Sales Funnel)، مسیری است که یک مشتری بالقوه از لحظه آشنایی با برند شما تا تبدیل شدن به یک مشتری وفادار طی می‌کند. امکان ایجاد کمپین‌های دنباله‌دار چندگانه و تعامل بیشتر با مشتریان بالقوه از طریق درخواست کانکشن (در لینکدین)، پیام، مشاهده‌ی پروفایل و بسیاری دیگر در دسترس قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از CRM دیدار است که کار کردن با آن بسیار آسان است و در عین سادگی خیلی کاربردی است. این ابزار در مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت و پیگیری سرنخ و اتوماسیون فروش کمک زیادی به شما می‌کند. سیستم سازی یک رویکرد استراتژیک است که به دنبال استفاده از فرآیندها و ابزارها برای سازماندهی، خودکارسازی و بهینه سازی تمام فعالیت‌های مربوط به فروش محصول یا خدمات است. این مساله شامل استانداردسازی کارها، ساده سازی گردش کار و ادغام تکنولوژی‌هایی است که فرآیند فروش را تسهیل می‌کنند. با خودکارسازی وظایف تکراری، تیم‌های شما می‌توانند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. اتوماسیون فرآیندهایی مانند ورود داده‌ها، ارسال ایمیل‌های پیگیری و به‌روزرسانی رکوردهای مشتری را برعهده می‌گیرد و به کارمندان اجازه می‌دهد تا روی فعالیت‌های استراتژیک‌تر تمرکز کنند.

نرم‌افزارهای اتوماسیون فروش به فروشندگان کمک می‌کنند تا با مشتریان خود در تمام مراحل فروش ارتباط موثرتری برقرار کنند. این ابزارها می‌توانند ایمیل‌های پیگیری خودکار ارسال کنند، یادآوری‌هایی برای تماس‌های پیگیری ایجاد کنند و اطلاعات مشتریان را به صورت مرکزی ذخیره کنند. دانستن اینکه کدام سرنخ‌ها را در فروش اولویت بندی کنید می‌تواند در وقت صرفه جویی زیادی کند. با ابزارهای اتوماسیون فروش، تیم فروش شما می‌توانند به طور خودکار به صورت هفتگی یا ماهانه لیست‌هایی را برای سرنخ‌های جدید در اینترنت جستجو و ارسال کنند، بدون اینکه ریسکی برای تکراری شدن وجود داشته باشد.

  • اما چرا؟ چون این گزارشات اطلاعاتی رو به شما می‌دن که می‌تونین به کمک اون‌ها تصمیمات سازمانی مهمی رو برای کسب و کارتون اتخاذ کنین.
  • وقتی فعالیت‌های فروش رو در سازمان اتوماسیون کنین، فرآیند یادگیری برای نیرو‌های جدید راحت‌تر می‌شه.
  • {
  • به هر حال کارهای تکراری به اصطلاح سروسامان داده میشه و بهره‌وری تون یه تغییر اساسی می‌کنه.
  • |}
  • همانطور که پیش‌تر از این در مقاله نقش CRM در بازاریابی اذعان داشتیم نرم افزار CRM (Customer Relationship Management) در بازاریابی و فروش به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به طور متمرکز ذخیره و مدیریت کنید.
  • {
  • با خودکارسازی وظایف تکراری، تیم‌های شما می‌توانند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند.
  • |}{
  • اگر می‌خواهید شما هم جزو این دسته از شرکت‌ها باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.
  • |}

پیام های مختلف را به گروه های مختلف مخاطبان خود ارسال کنید تا مشتریان بالقوه را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید. نرم افزارها و استراتژی‌های اتوماسیون می‌تونن سرعت کار شما رو افزایش بدن و فروش رو بیش از پیش کنن و تا حد زیادی سود کسب و کار شما رو افزایش بدن. اتوماسیون فروش فرآیندی هستش که سازمان از نرم افزارها و ابزارهای مختلف استفاده می کنه تا فرآیندهای فروش رو مثل تولید سرنخ، ایمیل مارکتینگ و پیش بینی فروش رو انجام بده. اگر رهبری یک تیم فروش را بر عهده دارید، ممکن است روزانه حداقل یک ساعت را برای ایجاد گزارش و پیوست کردن‌شان صرف کنید.

بدون درک درست از نیازها و رفتار خرید مشتریان، امکان طراحی یک استراتژی فروش موفق وجود ندارد. ابزارهای بهینه‌سازی مسیرهای فروش مانند Map My Customers و Badger Maps می‌توانند به تیم‌های فروش کمک کنند تا مسیرهای خود را برای بازدید از مشتریان بهینه کنند. این ابزارها باعث می‌شوند تا فروشندگان زمان کمتری را در جاده بگذرانند و بتوانند بازدیدهای بیشتری انجام دهند. هوش مصنوعی AI و یادگیری ماشینی می‌توانند پیش‌بینی‌های دقیقی درباره رفتار مشتریان، روندهای فروش و نیازهای بازار ارائه دهند. این تکنولوژی‌ها می‌توانند به تیم‌های فروش کمک کنند تا زمان خود را به بهترین شکل ممکن برای جذب و نگهداشت مشتریان اختصاص دهند و منابع خود را به صورت هوشمندانه‌تری مدیریت کنند.

یک چت بات فروش اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تونه این موضوع رو بفهمه و حتی پیشنهادات بهتری رو به مشتری بده تا خرید بهتری رو داشته باشه و درآمد سازمان هم بیشتر بشه. در نهایت برای اینکه پیشنهاد قیمت رو برای مشتری بفرستید، نیازی به پرینت گرفتن اطلاعات و جزئیات تماس ها نیست. می‌تونید مستقیما روی نرم افزار CRM قسمت پیشنهاد قیمت، پیشنهادی که برای مشتری دارید رو براش بفرستید. توی مرحله بعد باید قالب‌های ایمیلی که قراره برای مشتری‌ها بفرستید رو باید شکل بدین. برای اینکه نرخ پاسخ‌دهی رو بیشتر کنید، فقط برای 30 تا 50 درصد مخاطب‌ها ایمیل‌های اتوماتیک بفرستید. ایمیل‌های بعدی رو می‌تونید اتوماتیک بفرستید، چون دیگه اطلاعات بیشتری از مشتری می‌دونید و راحتتر می‌تونید اونها رو دسته بندی کنید.

در این مقاله، ابتدا به تعریف فرآیند فروش و اهمیت آن می‌پردازیم، سپس مراحل طراحی فرآیند فروش را بررسی خواهیم کرد و در نهایت راهکارهای بهینه‌سازی این فرآیند از طریق سیستم سازی و استفاده از نرم افزار CRM را ارائه خواهیم داد. پلتفرم‌های آموزش آنلاین مانند Coursera و Udemy می‌توانند به تیم‌های فروش کمک کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند و با تکنیک‌ها و ابزارهای جدید آشنا شوند. سیستم‌های اتوماسیون فروش می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا زمان خود را به صورت بهینه‌تری مدیریت کنند.

کاهش ساعات کار حجیم

با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید ترندها و فرصت‌ها را سریع‌تر شناسایی کنید. ارائه پشتیبانی، دریافت بازخورد و اجرای استراتژی‌های وفادارسازی مشتری. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله “رازهای موفقیت در فروش که باید بدانید” را مطلعه کنید.

درخواست رایگان دمو CRM کاواک

علاوه بر این، با استفاده از بهترین نرم افزار CRM، امکان یکپارچه‌سازی با سایر ابزارهای بازاریابی و فروش فراهم می‌شود که به هماهنگی بیشتر تیم‌های مختلف در سازمان کمک می‌کند. در دنیای رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از اساسی‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند فرآیند فروش را بهینه کند و نقش مهمی در سیستم سازی در فروش ایفا کند. کسب‌وکارهایی که از نرم افزار CRM استفاده می‌کنند، توانایی بیشتری {سئو مگ|} در پیگیری تعاملات با مشتریان، تحلیل رفتار خریداران و ایجاد تجربه خرید بهتر دارند. این ابزار، ارتباط میان تیم فروش و مشتریان را بهینه کرده و باعث افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار واقعی می‌شود. بدون وجود یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، بسیاری از فرصت‌های فروش از بین می‌روند، پیگیری مشتریان دچار مشکل می‌شود و کسب‌وکارها شانس حفظ مشتریان وفادار را از دست می‌دهند.

در دنیای پرشتاب امروز، فروشندگان با حجم عظیمی از اطلاعات و وظایف روبرو هستند. اگه هنوز به صورت دستی داده های مشتری‌ها رو وارد CRM می‌کنید، خب اینجا باید یه تغییری ایجاد کنید. در نتیجه اطلاعات مشتری های بالقوه به صورت اتوماتیک طی فرآیند گردش کار میاد و توی نرم افزار ارتباط با مشتریان شما  میشینه. فقط کافیه برای نرم افزار بازاریابی تعریف کنید که کدوم دسته از مشتری ها رو جز سرنخ‌های واجد شرایط فروش قرار بده. اتوماسیون بازاریابی و فروش ابزاری قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیندهای بازاریابی و فروش خود را به طور موثرتری خودکار سازی کنید و نتایج خود را ارتقا دهید. با یکپارچه سازی سیستم فروش و بازار یابی خود با نرم افزار CRM، می‌توانید به یک نمای 360 درجه از مشتریان خود دست پیدا کنید و از این اطلاعات برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی هدفمندتر و مرتبط‌‌تر استفاده کنید.

بهبود فروش و بهره‌وری

در نتیجه هم در زمان صرفه جویی می‌شه و هم عملکرد بهتری رو در کوتاه مدت از خودشون نشون می‌دن. بهتر هستش روابط خودتون رو با مخاطبان هدفتون خوب نگه دارین و این ارتباط رو حتی بعد از اتمام خریدشون از شما حفظ کنین. با این کار در واقع تیم فروش می‌تونه وفاداری مشتری رو به دست بیاره، مشتری‌های بیشتری رو نگه داره و راه رو برای تیم فروش فراهم کنه تا فروش مکمل و بیش فروشی بیشتری داشته باشه و محصولات و خدمات دیگه رو به مشتری‌های فعلی بفروشه. در ادامه به شما از مزایای اتوماسیون فروش و اهمیت اون در کسب و کار شما می‌گیم.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید CRM، اتوماسیون فرآیندهای فروش است که منجر به افزایش بهره‌وری تیم فروش و کاهش وابستگی به روش‌های دستی می‌شود. این نرم‌افزارها قابلیت‌هایی مانند ثبت اطلاعات مشتریان، زمان‌بندی پیگیری‌ها، ارسال خودکار ایمیل‌ها و گزارش‌گیری از عملکرد فروش را ارائه می‌دهند. به این ترتیب، مدیران فروش می‌توانند به‌راحتی مسیر حرکت مشتریان در چرخه فروش را دنبال کنند و در لحظات حساس، اقدام مناسبی برای متقاعدسازی مشتری انجام دهند.

ابزارهای اتوماسیون فروش قادر به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های فروش هستند. این اطلاعات می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا روندهای فروش را شناسایی کنند، عملکرد خود را ارزیابی کنند و تصمیمات مبتنی بر داده‌های دقیق‌تر بگیرند. در نهایت، اتوماسیون فروش به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای مدیریت بهتر زمان و منابع، می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند و بهبود عملکرد فروش را تجربه کنند. استفاده از تکنیک‌های نوین در مدیریت زمان و منابع فروش، یکی از راهکارهای هوشمندانه برای اتوماسیون فروش است.

این نرم‌افزار با ارائه امکانات گسترده و رابط کاربری فارسی، به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کند تا ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و به اهداف فروش خود دست یابند. سرنخ‌های فروش و پرورش آنها اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت کسب‌وکار دارند. ما در مقاله سرنخ‌ فروش همه چیز در رابطه با این موضوع را توضیح داده‌ایم. سیستم‌سازی پیگیری سرنخ‌های فروش (LMA) به کسب‌وکارها کمک می‌کند، تا فرآیندهای مدیریت سرنخ‌ را ساده‌سازی، خودکار و بهینه‌سازی کنند.

اتوماسیون فروش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به طور متوسط ۳۰ درصد بیشتر از سایر رقبای خود فروش داشته باشند. اگر می‌خواهید شما هم جزو این دسته از شرکت‌ها باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. شما در این مسیر به نرم افزاری نیاز دارین که بتونه با تمام سیستم‌های مهم مربوط به مشتری ها و داده هاشون به خوبی ادغام بشه. نرم افزار CRM از بهترین نرم افزارهایی هستش که برای جمع آوری و ذخیره داده‌های دقیق می‌تونین از اون بهره ببرین و از قابلیت‌های متنوع اون استفاده کنین.

اتوماسیون فرآیندهای فروش (Sales Automation)

نمونه‌هایی از کاربردهای اتوماسیون فروش:

با کاهش کارهای دستی و افزایش بهره‌وری، نیاز به استخدام نیروی کار اضافی کاهش می‌یابد. این مزایا شامل افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، بهبود تجربه مشتری، و افزایش فروش است. سیستم سازی به معنای ایجاد فرآیندهای استاندارد، قابل تکرار و خودکار در فروش است. این کار باعث کاهش وابستگی به نیروی انسانی و افزایش کارایی تیم فروش می‌شود.

اتوماسیون فروش، فرآیند استفاده از تکنولوژی برای انجام کارهای تکراری است که منجر به صرفه‌جویی در وقت، انرژی و هزینه‌ها شده و خطای انسانی را کاهش می‌دهد. مزایای LMA شامل افزایش کارایی، بهبود کیفیت سرنخ، بهبود ردیابی سرنخ، افزایش بهره‌وری فروش و بهبود مدیریت روابط با مشتریان است. سیستم‌سازی فروش به فرآیند سیستماتیک کردن فرآیندها و ابزارهای فروش گفته می‌شود. راه‌اندازی و مدیریت چندین کمپین بازاریابی به صورت دستی می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

تبدیل سرنخ‌های بیشتر به مشتری

این امر به افزایش نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و نرخ تبدیل منجر می‌شود. با افزایش حجم سرنخ‌ها، نیاز به روشی برای ذخیره و سازماندهی تمام این داده‌ها دارید. اما اگر ابزارهای اتوماسیون شما نتوانند به سرعت داده‌های صحیح مشتری را در زمان مورد نیاز بازیابی کنند، بهره‌ای از این ابزارها نخواهید برد. ابزارهای اتوماسیون در بخش فروش یک سرمایه گذاری مالی هستند و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها در فرآیند شما زمان می‌برد.

اتوماسیون فرآیندهای فروش (Sales Automation)

تسک‌های تکراری و خسته کننده رو به صورت خودکار انجام می دن و راهکار خیلی خوبی برای این تیم هستش تا فرآیندها فروش مهم رو پیش ببرن. اگر بخواهید چند ایمیل برای مشتری ارسال کنید (با فرض اینکه مشتری به ایمیل‌ها پاسخ ندهد) چه کار می‌کنید؟ برای انجام این کار لازم است که از ویژگی Sequences نرم افزار CRM استفاده کنید. هر چه اطلاعات بیشتری درباره مشتریان بالقوه داشته باشید، ارتباط برقرار کردن با آنها راحت‌تر می‌شود و بهتر به شما اعتماد می‌کنند. این ابزارها اطلاعات را از منبع‌های مختلف جمع آوری می‌کنند و پروفایل به روز و جامعی از مشتریان بالقوه را به شما می‌دهند. حالا این وسط نرم‌افزار CRM بهتون کمک می‌کنه اتوماسیون فروش رو به بهترین نحو ممکن انجام بدین.

در فرآیند فروش تسک‌ها و امور تکراری زیادی می بینیم و گاهی این کار‌های تکراری و حتی خسته کننده تمرکز زیادی از نیرو‌های فروش می گیره و اجازه نمی‌ده روی کار‌های مهم‌تر تمرکز کنن. با شناخت بهتر مشتری ها، نیازها و رفتارهای خریدشون می تونین استراتژی فروش و بازاریابی تون رو هم مطابق با اون بچینین. حتی می تونین مشتری ها رو دسته بندی کنین و کمپین های مختص به هر دسته طراحی و پیاده سازی کنین تا سرنخ ها راحت تر در مسیر فروش قرار بگیرن. آیا تا به حال، معامله‌ای را از دست داده‌اید، چون فراموش کرده‌اید پیگیری کنید؟ یا وقت ارزشمندتان را از دست داده‌اید چون مشغول وارد کردن سرنخ‌ها و ثبت داده‌ها بوده‌اید؟ می‌دانید راه‌حل تمام این مشکلات چیست؟ بله، اتوماسیون فروش. فرض کنید مشتری به ایمیل اول پاسخی نداد، چه کار می‌کنید؟ برای این کار از CRM استفاده کنید تا ارسال ایمیل‌های بعدی رو برنامه کنه براتون.

به لطف ابزارهای خاص اتوماسیون فروش، می‌توانید اطلاعاتی در مورد تماس‌های فروش خود، از جمله موضوعاتی که در مورد آن بحث کرده‌اید و موارد اقدامی که پوشش داده‌اید، دریافت کنید. به عنوان یک مدیر فروش یا نماینده فروش، وظایف زیادی وجود دارد که در عین ضروری بودن، می تواند زمان بر و تکراری باشد. با استفاده از اتوماسیون فروش، می توانید بهره وری را افزایش دهید و زمان خود و تیمتان را آزاد کنید تا بتوانید کارهای مهم تری را انجام دهید. برای مثال، می‌توانید پیام های انبوه را خودکار کنید تا با ماژول ارسال پیام انبوه نرم افزار CRM کاواک تبدیل‌ها را افزایش دهید.

صدور شناسنامه گارانتی برای ۵۰۰ شرکت و مقاومت برای ثبت اطلاعات

با کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با وظایف دستی، کسب و کارها می‌توانند منابع خود را به بخش‌های مهم‌تری اختصاص دهند و به بهبود عملکرد کلی فروش کمک کنند. ابزارهای مختلفی برای اتوماسیون فروش وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله مهم‌ترین این ابزارها می‌توان به نرم‌افزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) اشاره کرد. این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند تمام اطلاعات مشتریان را در یکجا مدیریت کنید و فرآیندهای فروش را به صورت خودکار انجام دهید. گفتم که هرچقدر کسب و کار شما بزرگتر بشه، فرایند فروشتون هم پیچیده‌تر میشه. بنابراین لازمه بعضی از فرایندهای تکراری و کم اهمیت‌تر رو اتوماتیک کنید.

در این مقاله به چند سیستم فروش اشاره کردیم که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند در وقت‌شان صرفه‌جویی کرده و هزینه‌هایشان را کمتر کنند. انتخاب و پیاده‌سازی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی و فروش مناسب برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی از جمله اندازه کسب و کار شما، بودجه شما، اهداف بازاریابی شما و سطح فنی تیم شما بستگی دارد. استفاده از داده‌های نرم افزار CRM و بررسی نرخ تبدیل می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و بهینه‌سازی عملکرد فروش کمک کند. چت‌بات‌ها می‌توانند به صورت ۲۴/۷ به سوالات مشتریان پاسخ دهند، اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند و آن‌ها را به سمت مراحل بعدی اتوماسیون فروش هدایت کنند.

Leadfeeder این قابلیت را دارد که وقتی مشتریان هدف از وب‌سایتتان بازدید کردند، با ایمیل به شما اطلاع‌رسانی کند. وقتی یک سرنخ مجددا از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، لیدفیدر به صورت خودکار اطلاعات نرم افزار CRM را به‌روزرسانی می‌کند. این پلتفرم ارتباطاتی امکان ارسال خودکار ایمیل‌های تراکنشی و مارکتینگی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با تعریف تریگرها، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای هر مشتری بالقوه ارسال کنید. رصد وضعیت سرنخ‌ها، ایجاد جریان‌های کاری، ارسال ایمیل‌های دنباله‌دار و روان‌سازی فرآیندهای پیگیری از جمله قابلیت‌های این سیستم است.

علاوه بر این، اگر ابزارهای اتوماسیون فرآیند فروش شما به CRM شما متصل باشند، بینش بهتری نسبت به پایگاه مشتریان خود به دست خواهید آورد. این ابزار یک پلتفرم اطلاعات مشتری در حوزه‌ی B2B است، که برای خودکارسازی تولید سرنخ و تامین منابع ثابت برای دریافت سرنخ‌های با کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید اطلاعات را براساس شاخص‌های مختلفی فیلتر کنید و ببینید کدام سرنخ‌های هدف با کسب‌وکارتان مرتبط هستند.

ابزارهای اتوماسیون فروش سازمان شما به مشتری ها این امکان رو می‌دن تا سفارشاتشون رو از طریق چت بات‌ها در هر زمانی پیگیری کنن. اگر هم مشکل حادی وجود داشت و نیاز به دخالت یکی از اعضای تیم داشت، در این صورت این فرآیند اتوماسیون به نیرو ارجاع داده می‌شه تا به صورت دستی این مشکل رو برطرف کنه. بسیاری از ابزار‌های فروش برای شما فرصتی رو فراهم می کنن تا ببینین چه افرادی تمایل دارن از شما خرید کنن. به جای این که روی تمام مشتری‌هایی که با کسب و کار شما شما در ارتباط هستن تمرکز داشته باشین، تیم فروش شما می‌تونه روی سرنخ فروش بالقوه تمرکز کنه و اون‌ها رو در فرآیند فروش هدایت کنه. اتوماسیون فروش در کسب و کارها کمک می کنه تا تسک ها و امور تکراری و وقت گیر رو حذف کنید و در واقع اون‌ها رو اتوماسیون کنین.

آیا روزانه عبارت‌های مشابهی را در لینکدین سرچ می‌کنید؟ این کار درست نیست. اگر حساب LinkedIn Premium یا Sales Navigator دارید، می‌توانید با استفاده ترکیبی از آنها یک فیلتر سفارشی تنظیم کنید. نگران حساب‌های تکراری نباشید، چون لینکدین فقط نمایه‌های جدید را برای‌تان ارسال می‌کند. با استفاده از سیستم‌های CRM مانندExpo+ ،Salesforce, و HubSpot، تیم‌های فروش می‌توانند پیگیری‌های خودکار و یادآوری‌های مهم را تنظیم کنند. این سیستم‌ها می‌توانند به طور خودکار ایمیل‌های پیگیری ارسال کنند، تماس‌های تلفنی را یادآوری کنند و جلسات را برنامه‌ریزی کنند. این ابزارها می‌توانند کمپین‌های ایمیلی خودکار ایجاد کنند، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده ارسال کنند و نتایج کمپین‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

این جاست که اتوماسیون فروش به عنوان یک دستیار دیجیتال عمل کرده و به فروشندگان در مدیریت وظایف تکراری در جهت جریان کاری منسجم و سازماندهی‌شده کمک می‌کند. اتوماسیون نیروی فروش، بخشی از فناوری جدید است که می‌تواند فرآیند فروش را به مراتب آسان‌تر کند. اندروز ادامه می‌دهد «بدون کمک یک نرم‌افزار یکپارچه، ردیابی رفتار و فعالیت‌های یک مشتری بالقوه بسیار دشوار است. اگر این فعالیت‌ها به صورت بی‌درنگ رصد نشوند، ممکن است شانس فروش بالقوه را از دست بدهید.

همانطور که پیش‌تر از این در مقاله نقش CRM در بازاریابی اذعان داشتیم نرم افزار CRM (Customer Relationship Management) در بازاریابی و فروش به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به طور متمرکز ذخیره و مدیریت کنید. با یکپارچه سازی اتوماسیون بازاریابی و فروش با نرم افزار CRM، می‌توانید به یک دیدگاه جامع از مشتریان خود دست پیدا کنید و فرآیندهای بازاریابی و فروش خود را به طور موثرتر مدیریت کنید. نرم‌افزار CRM اوج ابری به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM در بازار، با ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها، به طور خاص برای اتوماسیون‌سازی فرآیند فروش و افزایش کارایی تیم فروش شما طراحی شده است. اوج ابری به شما این امکان را می‌دهد که مراحل مختلف قیف فروش خود را از جمله سرنخ‌ها، فرصت‌ها و معاملات را به طور کامل مدیریت کنید. با این کار می‌توانید دید کاملی از وضعیت هر معامله داشته باشید و به طور موثرتری آنها را به سمت نهایی شدن پیش ببرید.

{

استراتژی اتوماسیون فروش برای فروشندگان

|}

در نتیجه نیروهای فروش زمان بیشتری دارن تا کارهای مهم‌تر رو انجام بدن و تمرکزشون رو روی اون امور بگذارن؛ و دیگه نگران تسک‌های وقت گیر و تکراری که احتمال خطا هم در اون‌ها زیاد هستش نشن. با این کار شما می تونین تسک ها و امور تکراری و خسته کننده رو که زمان زیادی از تیم فروش می گیره به صورت خودکار انجام بدین و تمرکز خودتون رو بیشتر روی مشتری ها و جذب اون ها بگذارین. ابزارهای زیادی هستن که می شه برای اتوماسیون فروش از اون ها استفاده کرد که اتوماسیون ایمیل، هوش مصنوعی و CRM از جمله اون ها هستن که جلوتر بیشتر راجع به اون ها صحبت می کنیم. این ابزارهای اتوماسیون فروش کمک زیادی می‌کنند تا کارهایشان را بهتر و سریعتر انجام دهند. اولین کاری که باید برای اتوماسیون فروش انجام بدید اینه که یه لیست از مشتری‌های بالقوه‌تون رو جمع کنید.

{

با اتوماسیون فروش به رشد کسب و کارتون کمک کنید

|}

اکثر این تعاملات برای مؤثر بودن نیاز به سفارشی سازی بسیار کمی دارند، به همین دلیل است که الگوها می توانند بسیار مفید باشند. الگوهای ایمیل شما را از تایپ مکرر جملات اصلی یا کپی و چسباندن کل پیام ها جلوگیری می کند، بنابراین کارایی شما را بهبود می بخشد. با یک الگو، شما یک نسخه اصلی از انواع خاصی از ایمیل‌ها را دارید که به طور منظم ارسال می‌کنید و می‌توانید به سرعت آن‌ها را برای موقعیت‌ها و موقعیت‌های احتمالی خاص قبل از ارسال آن‌ها سفارشی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر در مورد نرم‌افزارهای CRM و نحوه پیاده‌سازی اتوماسیون فروش در کسب‌وکار خود، می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

به جای کپی و چسباندن بارها و بارها یک پیام، می توانید یک ایمیل برای ارسال به چندین گیرنده ایجاد کنید. در حالی که ایمیل حاوی اطلاعات یکسانی است، عناصر مختلف را می توان شخصی کرد. علاوه بر این، نرم افزار اتوماسیون فروش مثل ایمیل، اغلب دارای قالب هایی است که می توانید از آنها برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای فروش استفاده کنید. ابزارهای مختلف فروش می توانند به شما کمک کنند تا افرادی را که به احتمال زیاد از کسب و کار شما خرید می کنند شناسایی کنید.

حالا که با اتوماسیون فروش و مزایای اون آشنا شدین بهتره به راه‌هایی بپردازیم که اتوماسیون باعث می‌شه کسب و کار شما رشد کنه و هم فروش بیشتر داشته باشه و هم مشتری‌های راضی بیشتر. این نرم افزار‌ها مثل نرم افزار CRM این امکان رو براتون فراهم می کنه تا دید جامعی از فرآیند خرید مشتری‌ها به دست بیارین و اون ها در قیف فروش به جلو ببرین. در ادامه با اتوماسیون فروش و تاثیر نرم افزارهایی مثل CRM روی اون رو بررسی می کنیم و از مزایای بهره وری از اتوماسیون فروش می گیم.

نرم‌افزار CRM برای سازماندهی هوشمندانه داده‌های مشتریان شما ابزاری ضروری است و اگر قصد دارید حجم بیشتری از سرنخ‌ها را مدیریت کنید، به روشی نیاز دارید تا تمام این داده‌ها را ذخیره و سازماندهی کنید. اگر ابزارهای اتوماسیون شما نتوانند در صورت نیاز به سرعت به داده‌های صحیح مشتری دسترسی پیدا کنند، نمی‌توانند به شما کمک کنند. اسلک وظیفه مسیردهی ارتباطات مشتری با بهترین کارشناس فروش را برعهده می‌گیرد. با استفاده از رابط کاربری ساده که برای شما فراهم شده تنها با چند کلیک ساده فرایندهای کاری انجام میشود...

این نرم افزار حتی ثبت می‌کنه مشتری چه موقع ایمیل شما رو باز کرده، روی لینک کلیک کرده یا فایل‌های پیوست شده به متن رو دانلود کرده. با خودکارسازی وظایف اداری، تیم خدمات مشتری و فروش شما زمان بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان و حل مسائل پیچیده آن‌ها خواهند داشت. این امر منجر به رضایت بیشتر مشتری و وفاداری بالاتر آن‌ها به برند شما می‌شود. اتوماسیون فروش به شما امکان می‌دهد تا عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را به طور دقیق ردیابی و تحلیل کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف کمپین‌هایتان را شناسایی کرده و آنها را به طور مداوم بهبود ببخشید. این یک حقیقت است که هیچ راهی برای خودکارسازی کامل کل جریان کار فروش وجود ندارد، زیرا برخی از وظایف همچنان نیاز به کنترل دستی انسان دارند.

هر چقدر سرعت پیگیری سرنخ‌ها پایین‌تر باشد، عملکرد تیم فروشتان نیز بدتر خواهد بود». با استفاده از سیستم‌های اتوماسیون، کسب و کارها می‌توانند منابع خود را به صورت هوشمندانه‌تری مدیریت کنند و بهبود عملکرد فروش را تجربه کنند. به عنوان مثال، افزایش فروش با مدیریت منابع هوشمند یکی از نتایج مستقیم استفاده از اتوماسیون فروش است. اتوماسیون بازاریابی و فروش به شما کمک می‌کند تا با امتیازدهی خودکار سرنخ‌ها، منابع خود را بر روی سرنخ‌های واجد شرایط‌تر متمرکز کنید. همچنین می‌توانید کمپین‌های بازاریابی هدفمندی را برای پرورش سرنخ‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه راه‌اندازی کنید. هر فرآیند، چه فروش و چه بازاریابی، از ابزارهای اتوماسیون برای افزایش بهره‌وری و عملکرد خود استفاده می‌کند.

بهره‌وری بیشتر با استفاده از نرم‌افزارهای فروش مانند “اکسپو پلاس” امکان‌پذیر است که محصولی از شرکت تاو سیستم است. این نرم‌افزارها با ارائه تحلیل داده‌های فروش، به کاربران کمک می‌کنند تا تصمیمات بهتری بگیرند و عملکرد فروش خود را بهبود بخشند. ایمیل‌های خودکار می‌توانند هنگام ارسال پیام به چندین مشتری ارزشمند باشند.

ابزارهای اتوماسیون‌سازی به کسب و کارها امکان می‌دهند بدون صرف ساعت‌های بی پایان برای تحقیق دستی، اطلاعات به روز را به طور خودکار جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. به علاوه، تمام این داده‌های به روز در یک مکان مرکزی به همه افراد شرکت این امکان را می‌دهد که بدانند از همان اطلاعات قابل اعتماد استفاده می‌کنند. اگر نیاز دارید که کسب و کارتان در برابر رقابت های سنگین باقی بماند، SFA جوابگوی شما است. پیاده‌سازی موفق اتوماسیون فروش CRM نیازمند آموزش و توانمندسازی تیم فروش است. مشاور CRM با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی، به تیم فروش شما کمک می‌کند تا با سیستم جدید آشنا شده و از تمام قابلیت‌های آن به درستی استفاده کنند. این آموزش‌ها شامل نحوه استفاده از نرم‌افزار CRM، مدیریت سرنخ‌ها، پیگیری فرصت‌های فروش، و ایجاد گزارش‌های تحلیلی است.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد