فرقی نمیکند صاجب کسبوکاری بزرگ باشید یا کوچک، در هر صورت، سمراش میتواند کمکتان کند. با استفاده از ابزار رنک ترکر یا ردیابی رتبه اچرفس، میتوانید رتبۀ وبسایتتان را در نتایج موتور جستجو ردیابی کنید. همچنین، میتوانید استراترژی سئو وبسایتتان را با رقبایتان مقایسه کنید و شکافها و ایرادهای موجود در آن را برطرف کنید. هزینه ابزار Moz از 49 دلار شروع می شود و تا 299 دلار در آخرین پکیج می رسد.
البته در نظر داشته باشید که کشور ایران در لیست موقعیتهای مکانی حضور نداشته و تنها با انتخاب زبان فارسی به نوعی گزارشات اختصاصی دریافت میکنیم. کاربران ممکن است از عبارات و کلمات مختلفی برای جستوجوی یک موضوع واحد استفاده کنند. با استفاده از مترادفها، شما میتوانید دامنهی پوشش محتوای خود را گسترش دهید و ترافیک بیشتری را از جستوجوهای مختلف جذب کنید. در انجمنهای تخصصی، کاربران اغلب از عبارات طولانی و تخصصی استفاده میکنند که میتوانند به عنوان کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keywords) مورداستفاده قرار گیرند. انجمنهای تخصصی (Forums) بسترهایی آنلاین هستند که در آنها افراد با علایق و تخصصهای مشترک، به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات تخصصی میپردازند.
برای شروع، کلمهکلیدی اصلی خود را در نوار جستوجوی AnswerThePublic وارد کنید. برای شروع، کلمهکلیدی اصلی خود را در نوار جستوجوی Keyword Revealer وارد کنید. این کلماتکلیدی بین دو دسته قبلی قرار می گیرند و از دو یا سه کلمه تشکیل شدهاند.
بهطور کلی، Keyword Revealer ابزاری مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید، به ویژه اگر به دنبال کلمات کلیدی با رقابت کم هستید. با وارد کردن آدرس وبسایت، میتوانید کلمات کلیدیای را که سایت در آنها رتبه دارد، مشاهده کنید. در عصر دیجیتال امروز، کلمات کلیدی مهم ترین پل ارتباطی میان کسب و کارها و مخاطبان آنها است که برای رسیدن به کلمات کلیدی مرتبط باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مناسب استفاده کرد. سطح رقابت نشاندهنده سختی رتبه گرفتن یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جستوجو است. این معیار بستگی به تعداد وبسایتها و منابعی دارد که برای کلمه کلیدی مورد نظر تلاش میکنند تا در رتبههای بالا قرار گیرند.
این را هم بگویم که رنک ترکر نسخi پولی هم دارد؛ اما نسخه رایگانش دادههای کافی برای آنالیز پتانسیل ترافیک کلمات کلیدی را ارائه میدهد. این گزینه به تجزیه و تحلیل رقبای سئو ما میپردازد و مقایسههای جالبی ارائه میدهد. مثلاً میتواند بگوید چه تعداد از کلمات کلیدی ما با رقبایمان مشترک است و چه تعداد کلمه هست که باید بیشتر رویشان کار کنیم تا به سطح رقبا برسیم. در مرحله آخر، زمانی که روی کلمات مورد نظر محتواهای مناسب هم تولید کردید، نوبت به بررسی و آنالیز میرسد. در این مرحله ما به کمک ابزارهای مختلف، رتبه سایت مان در کلمات کلیدی را بررسی کرده و مطمئن میشویم که سایت مان به درستی در حال سئو شدن و رشد کردن است. Google Keyword Planner با ارائه بینش در مورد حجم جستجو، رقابت و محدوده پیشنهاد به برنامه ریزی استراتژیک برای تبلیغات پولی کمک می کند.
اگر برای تدوین یا اجرای این استراتژی نیاز به راهنمایی یا اجرای صفر تا صد دارید، میتوانید از خدمات و مشاورههای آژانس دیجیتال مارکتینگ پیجر استفاده کنید و سریعتر به اهداف بازاریابی دیجیتال خود دست یابید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما، به افزایش اعتبار و اقتدار سایت در نزد موتورهای جستوجو کمک میکند. این امر منجر به بهبود رتبه سایت در بلندمدت میشود.کلمات کلیدی، ابزاری قدرتمند برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وبسایت هستند.
با توجه به رشد روزافزون کاربران اینترنتی فارسیزبان، استفاده از ابزاری که به زبان فارسی کار میکند، میتواند مزیت رقابتی بزرگی باشد. Ahrefs یک ابزار جامع SEO است که چندین ویژگی مهم را ارائه می دهد، از جمله Ahrefs Keywords Explorer، یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی. Ahrefs Keywords Explorer برای کمک به کاربران برای یافتن کلمات کلیدی سودآور و مرتبط طراحی شده است که می تواند ترافیک را به وب سایت آنها هدایت کند. KWfinder یک ابزار محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی است که به کاربران کمک می کند کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنند؛ کلماتی که رقابت کم و حجم جستجوی بالایی دارند. KWfinder که توسط Mangools توسعه یافته است برای دیجیتال مارکتر ها، متخصصان سئو، وبلاگ نویسان و مشاغلی طراحی شده است که می خواهند در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالایی کسب کنند.
این ابزار به ویژه برای کسب و کارهای ایرانی طراحی شده است تا بتوانند کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود را به زبان فارسی شناسایی کنند. ابزار Ubersuggest به عنوان یکی از بهترین گزینهها برای تحقیق کلمات کلیدی، به کاربران این امکان را میدهد که به راحتی نیازهای جستوجوکنندگان را شناسایی کنند. با استفاده از این ابزار، میتوانید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود را پیدا کرده و در نتیجه استراتژی محتوایی موثری طراحی کنید.
در حال حاضر، اچرفس تقریباً بیست نرمافزار برای کمک به دیجیتال مارکترها دارد. بهترین کاربرد گوگل ترندز را میتوان در تهیه گزارشات تحلیلی، تحقیق بازار و بررسی واکنش عمومی به یک موضوع یا خبر دانست. همچون Keyword Tool بخشی برای دریافت عبارات کلیدی یک صفحه یا دامنه پیشبینی شده است ولی متاسفانه در زبان فارسی بسیار ضعیف بوده و عموما خروجی قابل استنادی ارائه نمیکند. آمار جستجوی کلمات از مرجع اصلی که همان گوگل است دریافت میشود در نتیجه میتوان به دادههای اعلام شده توسط این ابزار استناد کرد. با اینکه ابزار رایگان است تنها زمانی میتوانیم دادههای دقیق دریافت کنیم که یک کمپین فعال گوگل ادز داشته باشیم. البته شرکتهایی هستند که با دریافت هزینه ماهانه دسترسی شما به این ابزار را در حساب گوگل ادز خود فراهم میکنند.
این ابزار رایگان، کلمات کلیدی انتخابی ما را تجزیهوتحلیل میکند و بر اساس دادههایی که در دیتابیس خود دارد، میانگین رتبه صفحه در نتایج گوگل و تعداد کلیکهای جذب شده را نشان میدهد. اگر کسی از من بپرسد مهمترین و پایهایترین کاری که باید در سئو یاد بگیریم چیست، قطعاً به او جواب میدهم تحقیق کلمات کلیدی. چرا؟ چون بدون تسلط بر تحقیق کلمات کلیدی، انگار زبان صحبت با گوگل را بلد نیستیم. همانطور که گفته شد، تحقیق کلمات کلیدی جزء ضروری هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق می باشد.
این ابزار همچنین اطلاعات مفصلی راجع به افزایش یا کاهش سرچ و سایر آمارهای جستجوی کلیدواژهها را در اختیار شما قرار میدهد. سایت شما بدون سئو در رتبه بالای صفحه نتایج موتور جستجوگر گوگل قرار نمیگیرد. شما با پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی از طریق ابزارهای کیورد ریسرچ و تولید پستها و محتوای جذاب میتوانید قلههای گوگل را فتح کنید. پس، از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
یا می توان با وارد کردن یک کلمه کلیدی، وبسایت هایی که در نتیجه آن کلمات کلیدی دارای رتبه های بهتری هستند را مشاهده کرد. لازم به ذکر است این ابزار پشتیبانی از زبان فارسی ندارد، اما می توان برای بدست آوردن آمار و تحقیق کلمه کلیدی کلی مناسب باشد. برای پروژه هایی که نیاز به جستجو و تحقیق کلمات به زبان های دیگری از جمله انگلیسی باشد، بسیار گزینه مناسبی است.
Search Volume این ابزار به صورت حدودی تقریبا درست است و می شود کم و بیش روی اطلاعاتی که در رابطه با کلمات زبان فارسی می دهد حساب باز کرد. با وارد کردن کلمه کلیدی موردنظر، میتوانید اطلاعاتی مانند حجم جستوجو ماهانه (Monthly Volume)، میزان سختی کلمه کلیدی (Difficulty)، نرخ کلیک ارگانیک (Organic CTR) و اولویت (Priority) را مشاهده کنید. همچنین، Moz پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی مرتبط ارائه میدهد که میتواند برای گسترش لیست کلمات کلیدی شما مفید باشد. بدون تحقیق مناسب، ممکن است زمان و منابع خود را صرف تولید محتوایی کنید که توسط مخاطبان هدف شما جستوجو نمیشود.
اما شما نمیتوانید صرفا یک ابزار را برای یافتن، تحقیق یا بررسی عبارتهای کلیدی ملاک قرار دهید. ابزارهای رایگان مثل Google Keyword Planner اطلاعات دقیقی از حجم جستجو ارائه میدهند، اما معمولاً جزئیات بیشتری مانند سطح رقابت در نسخههای پولی موجود است. رابط کاربری ابزار باید ساده و کاربرپسند باشد تا شما بتوانید به راحتی از قابلیتهای آن استفاده کنید، حتی اگر تجربه کمی در تحقیق کلمات کلیدی دارید.
این به کاربران امکان میدهد تا به سرعت روابط و حجم جستوجوی نسبی را درک کنند. کاربران یک کلمه کلیدی اصلی را وارد میکنند و ابزار کلمات کلیدی مرتبط را تولید میکند و به صورت بصری آنها را نمایش میدهد. با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی، میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط، سوالات متداول و عبارات طولانی را مشاهده کنید. همچنین، اطلاعاتی مانند حجم جستوجو، میزان رقابت (Keyword Difficulty)، و هزینه هر کلیک (CPC) نیز نمایش داده میشود.
این کار به شما کمک میکند تا فرصتهای جدیدی را برای رتبهبندی پیدا کنید. هرچند نسخه رایگان آن محدودیتهایی دارد، اما همچنان میتواند برای تحلیل کلمات کلیدی اولیه مفید باشد. ابزار Ahrefs بیشتر از 10 سال است که روانه بازار شده و در اختیار سئو کاران قرار گرفته است، و بعنوان یکی از ابزارهای تحقیق کلمات و برخی دیگر از خدمات سئو می توان از آن استفاده کرد. این ابزار دارای یک نسخه رایگان است که بوسیله آن می توان با وارد کردن یک عبارت کوتاه و یا کلمه کلیدی مورد نظر، کلمات بیشتری را دریافت کنید و از آن ها بعنوان کلمه کلیدی در وبسایت خود استفاده کنید. در این ابزار با استفاده از بخش Performance می توان با فیلترهای زمانی متفاوتی کلمات مختلفی که با جستجوی آن ها در گوگل، وبسایت مورد نظر به نمایش درآمده است. و همچنین همراه با تعداد کلیک های آن می توان مشاهده کرد و نقاط ضعف محتوای هر صفحه از وبسایت خود را در بازه های زمانی متفاوتی بدست آوریم.
تحقیق کلمات کلیدی، یکی از اساسیترین و مهمترین مراحل در فرایند سئو (بهینهسازی موتورهای جستوجو) یا Keyword Research for SEO است. این فرایند به شما کمک میکند تا کلمات و عباراتی را شناسایی کنید که مخاطبان هدف شما در موتورهای جستوجو برای یافتن اطلاعات، محصولات یا خدمات مرتبط با کسبوکار شما استفاده میکنند. به همین دلیل استفاده از روش کیورد ریسرچ برای خدمات مختلف ارائهشده در یک وبسایت یک امر ضروری است. پس از تحلیل با ابزار کیورد ریسرچ کلمات کلیدی، گام بعدی شناسایی استراتژیهای بهبود رتبه سایت است. جت سئو ابزارهایی را فراهم میکند که به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف رقبا را شناسایی کرده و از آنها برای بهبود استراتژیهای خود بهرهبرداری کنید.
در واقع اینها کلمات مرتبطی است که کاربران در مورد کلمه شما در گوگل جستجو کرده اند. جالب است بدانید خود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم از همین کلمات مرتبط، نتایج را به شما نمایش میدهند! البته برای کیورد ریسرچ الزامی به استفاده از این قابلیت گوگل نیست و استفاده از همان ابزارها کافی است.
با تحلیل ترافیک و بررسی رقبا، این ابزار به محققان کمک میکند تا استراتژی بهینهای در زمینه کلمات کلیدی ایجاد کنند. در نتیجه، این ابزارها به محققان در پژوهشهای خود کمک میکنند تا کلمات کلیدی موثر و متناسب با حوزه تحقیقات خود را شناسایی و انتخاب کنند. همچنین، با تحلیل دقیق ترافیک و رقابت در فضای آنلاین، محققان میتوانند استراتژیهای بهینهسازی محتوا و سایت خود را اجرا کنند و بهبود یابند. شاید پیش خودتان بگویید “ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی سرچ کنسول کجا بود که من ندیدم” و باید بگویم که دقیقا همان جلوی چشم ماست و بخش Performance سرچ کنسول فقط برای تماشا کردن و شاد شدن (یا حرص خوردن) نیست. این مورد با دیگر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی کمی فرق دارد و کمی سخت تر از بقیه می باشد اما در کمال تعجب دقیق ترین و بهترین نوع تحقیق کلمه کلیدی محسوب می شود.
سایت keywordtool.io این ابزار تحقیق کیورد تول را به طور رایگان در اختیار شما قرار میدهد. نسخه رایگان کیورد تول بیش از ۵۰۰ کلیدواژه را هر بار به شما پیشنهاد میدهد. برای استفاده از کیورد پلنر و یافتن کلیدواژهها وارد بخش کشف کلمات کلیدی جدید یا Discover new keywords شوید.
در این مقاله، به بررسی انواع مختلف این ابزارها، نحوه عملکرد آنها و تاثیرات قابل توجه آنها بر سئو و استراتژیهای محتوایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا به دنیای جذاب و پرچالش تحقیق کلمات کلیدی سفر کنیم و ابزاری موثر برای ارتقاء برند خود پیدا کنیم. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای گوگل است که برای هر وبمستری یادگیری آن جزء واجبات است. از این رو پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل در سئو می باشد که بوسیله ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم انجام می شود. جستوجوی هدفمند زمانی اتفاق میافتد که کاربر به دنبال دسترسی به یک سایت خاص است. عباراتی مانند اسنپفود یا پارسپک، نشاندهنده جستوجوی هدفمند هستند.در این نوع جستوجوها، هدف شما معرفی دقیق و مشخص سایت مورد نظر کاربران است.
اولین مزیتی که این ابزار نسبت به دیگر گزینهها دارد، تعداد پیشنهادهایی است که برای کلمات کلیدی ارائه میدهد. بهعنوانمثال، من فقط کلمه SEO را جستجو کردم و این ابزار 1394 کلمه کلیدی مرتبط را به من ارائه داد. یکی از ویژگیهای جالب Moz Keyword Explorer این است که برای هر کلمه یک امتیاز اولویت به ما میدهد. این ابزار در کنار پیشنهادهای کلمات کلیدی، حجم جستجوی تخمینی آنها را هم نمایش میدهد تا کمپین خود را بر اساس کلمات اولویتبندی کنیم. با Ahrefs میتوانید رقبای خود را بررسی کرده و کلمات کلیدی محبوب آنها را دریابید.
اگر تخصص شما تنها در حوزه سئو است پیشنهاد میکنیم زمان خود را صرف یادگیری و استفاده از این ابزار نکنید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. شما بدون خرید اشتراک هم میتوانید از بخشهای مهم این سایت استفاده نمایید.
با استفاده از ابزارهای موجود مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner، میتوانید به تحلیل دقیق کلمات کلیدی و رقبا بپردازید. در نهایت با ایجاد محتوای بهینه و هدفمند، بهترین نتایج را در جستوجوها به دست میآورید. جت سئو قابلیت تحلیل عمیق کلمات کلیدی را ارائه میدهد که شامل بررسی میزان جستجو، رقابت و روند استفاده از کلمات کلیدی در زمانهای مختلف است. با این اطلاعات، وبمستران میتوانند بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، با بررسی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، میتوانید بفهمید کدام کلمات بیشتر جستجو میشوند و بر اساس آن استراتژی محتوایی خود را طراحی کنید. این تحلیل به شما این امکان را میدهد که با استفاده از دادههای واقعی، تصمیمات بهتری برای بهینهسازی سایت خود بگیرید.
این پلتفرم برای کمک به کاربران در شناسایی کلمات کلیدی طولانی که رقابت کمتری دارند اما حجم جستجوی بیشتری دارند، طراحی شده است. کلمات کلیدی طولانی برای کسب و کارها ضروری است تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنند. ابزار Keyword Tool یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط را برای محتوای خود پیدا کنید. این ابزار برای کمک به کسب و کارها و دیجیتال مارکتر ها طراحی شده است تا مرتبط ترین و مؤثرترین کلمات کلیدی را برای وب سایت، وبلاگ و سایر محتوای آنلاین خود پیدا کنند. این ابزار با استفاده از الگوریتم تکمیل خودکار Google، ایده های کلمات کلیدی را تولید می کند، که در نتیجه عبارت های جستجوی محبوب را بر اساس ورودی کاربر پیشنهاد می کند. کلمه کلیدی، نحوه جستجوی مردم در گوگل است که برای رفع مشکلات خود به این موتور جستجو مراجعه میکنند.
Keyword Revealer ابزاری آنلاین برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی با رقابت کم را پیدا کنید و استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید. Keywordtool.io به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keywords) را پیدا کنید که رقابت کمتری دارند و میتوانند ترافیک هدفمندتری را به وبسایت شما جذب کنند. در این مرحله، شما باید لیستی از صفحات وبسایت خود و لیست کلمات کلیدی هدفگذاری شده را در اختیار داشته باشید.
این ابزار نه تنها به شما نشان میدهد که چه کلمات کلیدیای بیشترین جستوجو را دارند، بلکه به شما این امکان را میدهد که محتوای خود را به گونهای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را در نتایج جستوجو کسب کنید. در نهایت، Google Keyword Planner به عنوان یک ابزارکیورد ریسرچ، به سئوکاران و تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که با دقت بیشتری به استراتژیهای خود بپردازند. با استفاده از این ابزار، شما میتوانید نه تنها کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنید، بلکه به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران نیز بپردازید. به این ترتیب، شما میتوانید محتوای خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجو به موفقیت بیشتری دست یابید.
این ابزار به شما نحوه جستجو کاربران، حجم جستجو کلمات، میزان رقابت آنها و حتی دشواری و یا آسانی کلمات را نشان می دهد که در بخش معرفی 16 ابزار تحقیق کلمه کلیدی به معرفی و توضیح این ابزار پرداختیم. سرچ والیوم به تعداد جستوجوهای ماهیانه برای کلمه کلیدی هدف (target keywords) در موتور جستوجو اشاره دارد. این مگ سئو معیار نشان میدهد که چقدر یک کلمه کلیدی خاص محبوب است و چقدر مخاطب دنبال آن میگردد.
با استفاده از ابزار رقابتی سمراش، میتوانید رقبایتان را ظرف چند دقیقه تحلیل کنید. این ابزار همه چیز را در مورد رقیبتان به شما میگوید، از رتبهبندی جستجوی ارگانیک گرفته تا همۀ کلمه کلیدیهایی که در آنها رتبه میگیرند. سمراش به سئو داخلی وبسایتتان کمک میکند و باعث میشود به رتبۀ بالاتر و ترافیک بیشتری دست پیدا کنید. با کمک ابزار سئو داخلی سمراش، میتوانید سلامت وبسایتتان را بررسی کنید و ایدههای جدیدی را برای افزایش رتبۀ سایت کسب کنید. اچرفس ایدههای جدیدی را در مورد تولید محتوا در اختیارتان قرار خواهد داد. بدین ترتیب، میتوانید بهروزترین مقالههای مربوط به حوزۀ موردنظرتان را مطالعه کنید، از آنها ایده بگیرید، کلمات کلیدیشان را شناسایی کنید و محتوای جدید و دستاولی را تولید کنید.
اگر به هردلیل دسترسی شما به سایر ابزارها امکان پذیر نبود از این گزینه استفاده کنید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. Ubersuggest دارای رابط کاربری سادهای است که استفاده از آن را برای کاربران مبتدی و حرفهای آسان میکند. اینجـا هــر چیــزی درباره سـئو نیاز داشـته باشـی برات فراهـم شـده؛ چـه بخـوای سئو رو یادبگیری چه از خدمات سئو استفاده کنی. پس از وارد کردن هر کدام از موارد بالا، برای شما پیشنهادات مفید و متنوعی نمایش داده خواهد شد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.
همچنین به عنوان مثال دیگر، با استفاده از ابزار SEMrush، میتوانید کلمات کلیدیای که رقبای شما در آنها رتبه بالایی دارند را شناسایی کنید و از آنها برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. با انجام دقیق این مراحل، میتوانید هدف اصلی خود را بهطور واضح مشخص کنید و بر اساس آن، تحقیق کلمات کلیدی مؤثری را انجام دهید. بدون داشتن هدف مشخص، تلاشهای شما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، بینتیجه خواهد بود. بر اساس حجم جستوجو، میزان رقابت و ارتباط با کسبوکار خود، کلمات کلیدی نهایی را انتخاب کنید. با استفاده از ذهن خود و اعضای تیم، لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسبوکار خود تهیه کنید. به کلماتی که مشتریان شما ممکن است برای جستوجوی محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، فکر کنید.
یکی دیگر از مزیت های این ابزار، ارائه میانگین جستجوی روزانه کلمات کلیدی می باشد. همانطور که گفتیم برای تحقیق کلمات کلیدی ابزارهای مختلف رایگان و پولی وجود دارد. مثلا ممکن است شما یک کلمه را به یک ابزار بدهید و آن به شما لیستی از کلمات مرتبط ارائه دهد.
وقتی قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را هم دارید باید از اول به این فکر کنید که قصد دارید چه کسی را به سمت سایت خود هدایت کنید. باقی کلمات هم کانپست با کلمه کلیدی اصلی که میخواهیم در همین صفحه به کار بروند. اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با ابزار های حرفه ای و رایگان این حوزه می خواهید ، حتما مطلب بررسی رتبه کلمات کلیدی؛ ۱۲ ابزار حرفه ای و رایگان را مطالعه بفرمایید. همانطور که مشاهده میکنید، محبوبیت «Content Marketing» ، با سرعت بیشتری، رو به افزایش است و تعداد کسانی که کلمه کلیدی «Inbound Marketing» را جستجو میکنند کمتر از همیشه است. در دنیای کسبوکار، آنالیز رقابتی استراتژیای برای شناسایی رقبای اصلی و تحقیق در مورد استراتژیهای بازاریابی و محصولات و فروششان است. اما این آنالیز به چه دردی میخورد؟ در واقع، با شناسایی رقیب، میتوانید استراتژیای برتر از استراتژی همۀ رقبایتان در پیش بگیرید.
در نهایت، استفاده از ابزار کیورد ریسرچ برای تحقیق کلمه کلیدی، به اسم جت سئو به شما این امکان را میدهد که به صورت مستمر تحلیل و بهبود کلمات کلیدی را انجام دهید. این ابزار کیورد ریسرچ به شما کمک میکند تا روندهای جدید را شناسایی کرده و بر اساس آنها استراتژیهای سئو خود را به روز کنید. به این ترتیب، نه تنها میتوانید در رقابت با دیگر وبسایتها پیشی بگیرید، بلکه به حفظ و جذب مخاطبان جدید نیز کمک خواهید کرد. استفاده از جت سئو به عنوان یک ابزار قوی در کولهبار دیجیتال شما، میتواند به موفقیتهای بزرگتری منجر شود. در سال 2024، ابزارهای متنوعی به صورت رایگان در دسترس هستند که هر کدام ویژگیهای منحصر به فردی دارند و میتوانند در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی به شما یاری رسانند.
کلمات کلیدی کوتاه، حجم جستوجوی بالایی دارند، اما رقابت برای رتبهبندی در آنها نیز بسیار شدید است. کلمات کلیدی بلند، حجم جستوجوی کمتری دارند، اما رقابت برای رتبهبندی در آنها نیز کمتر است و نرخ تبدیل بالاتری دارند. با بررسی بحثها و سوالات مطرح شده در انجمنها، میتوانید نیازها و سوالات تخصصی مخاطبان خود را درک کنید.
با در نظر گرفتن این فاکتورها، میتوانید کلمات کلیدی مناسبی را برای وبسایت خود انتخاب کنید و شانس خود را برای رسیدن به رتبههای بالای نتایج جستوجو افزایش دهید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی کیدبلیو فایندر kwfinder یکی از محبوبترینها بین سئوکاران برای کیورد ریسرچ است. کی دبلیو فایندر نه تنها کلمات و کلیدواژهها را به شما نشان میدهد بلکه آماری از آنها، رتبه سایت خود روی این کلمات و کلمات کلیدی رقبا را هم ارائه میدهد. آمار سرچ ماهیانه و میزان سختی کلمات را هم میتوانید با کمک kwfinder مشاهده کنید.
این افزونه مرورگر برای گوگل کروم به شما امکان میدهد تا حجم جستجوی کلمات کلیدی را مستقیماً در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید. ابزار سادهای است اما اطلاعات کاربردی در مورد رقبا و حجم جستجو ارائه میدهد. ابزار تحقیق کلمات کلیدی باید توانایی تحلیل کلمات کلیدی رقبا را داشته باشد. این ویژگی به شما کمک میکند کلمات کلیدی که رقبا استفاده میکنند را شناسایی کنید و استراتژی خود را بهینه کنید. با استفاده از این ابزار می توانیم پیشنهادهای جستجو از موتور جستجوهای متفاوتی را دریافت و در مجموع و یک جا مشاهده کنیم. این ابزار یکی از جالب ترین ابزاری است که در این مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی فارغ از تاکید بر کاربردی بودن آن می توان به جذابیت کاربرد و استفاده از آن نیز اشاره کرد.
{برای استفاده از Google Keyword Planner، ابتدا باید به حساب Google Ads خود وارد شوید. پس از ورود، به بخش “ابزارها و تنظیمات” رفته و گزینه “برنامهریز کلمات کلیدی” را انتخاب کنید. در این بخش، شما میتوانید کلماتی که مد نظر دارید را وارد کرده و نتایج مربوط به حجم جستجو و رقابت آنها را مشاهده کنید.
{رنک ترکر Rank Tracker یک ابزار بسیار حرفهای و کاربردی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و همچنین وضعیت آنها در مقایسه با رقبا است. این برنامه در ابتدا لیستی از کلیدواژههای مهم که رتبه بالایی در گوگل {سئو مگ|} دارند را به شما نشان میدهد. دادههای مهمی مثل تعداد سرچ کلمه کلیدی در ۳۰ روز گذشته، رتبه کلمه در گوگل و همچنین محل دقیق کلمه کلیدی در سایت شما را نشان میدهد. این سرویس رایگان گوگل قابلیتهای زیادی برای بررسی و تحقیق کلیدواژهها و عبارات دارد.
مثلا اگر میخواهید بدانید پرطرفدارترین کلماتی که در سال ۲۰۲۳ سرچ شدند، چه چیزهایی بودند، گوگل ترندز به شما کمک میکند. متاسفانه نمودار نتایج گوگل ترندز تعداد جستجوهای عبارت کلیدی را نشان نمیدهد. بلکه فقط موضوعات پرطرفدار در گوگل را بر طبق زمان و منطقه جغرافیایی نشان می دهد.
تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند انتخاب عبارات براساس میزان جستجو، هدف کسب و کار و نیت کاربر از جستجو است. Google Trends یک ابزار رایگان از شرکت گوگل است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینهسازی سئو میتوانید از آن استفاده کنید. شما میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی، ابتدا در بخش جستجو عبارت کلیدی خود را وارد کنید. سپس با استفاده از فیلترهایی مانند کشور، بازه زمانی، دستهبندی موضوعی و نوع جستجو، دادههای مرتبط با کلمات کلیدی را مشاهده کنید.
با انجام تحقیق کلمات کلیدی و استفاده صحیح از آنها، میتوانید جایگاه سایت خود را در نتایج جستوجو بهبود بخشید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید. LSI Graph یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که از فناوری LSI برای شناسایی کلیدواژهها و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما استفاده میکند. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است و به معنای روشی است که توسط موتورهای جستجو برای شناسایی رابطه بین اصطلاحات و مفاهیم در محتوا استفاده میشود.
کلمات و عبارتهای موردنظر خود را در باکس جستجو وارد کنید و دکمه Get Result را بزنید. ابزارهای پولی دقت و عمق بیشتری در تحلیل کلمات کلیدی، رقابت و پیشنهادات ارائه میدهند. برای کامل کردن اطلاعات خود در این زمینه می توانید ویدئوی رایگان خانوم سین که تمامی نکته های آموزش تحقیق کلمات کلیدی بصورت کاملی در آن توضیح داده شده است را مشاهده کنید. جستوجوی تراکنشی زمانی است که کاربر قصد خرید یا اقدام به عمل خاصی را دارد. این جستوجو شامل عباراتی مانند خرید، قیمت، ثبتنام یا تخفیف است.در کیورد تارگتینگ برای سایتهای خدماتی، محتوای شما باید به طور مستقیم به فروش یا اقدام خاصی اشاره کند.